Dynamics of Assessing the Level of Student Organism Functional and Adaptive Reserves at Physical Education Classes
Keywords:
assessment of functional and adaptive reserves, general, physical, mental and adaptation reservesAbstract
The article presents information on the comprehensive study to determine the psycho-physiological status and the influence of means and methods of physical education on this status.References
Деманов А. В. Краткий курс лекций по предмету «Физическая культура» : метод. пособие. – Астрахань, 1999.
Физкультураи спорт : учебник для институтов физической культуры / под. ред. Ю. М. Портнова. – М., 1998. – 350 с.
Залевский Г. В., Ревякина В. И., Разумов Б. А. Школа социальной адаптации. – М. : АСОПиР, 1993. – С. 110–124.
Физическое воспитание студентови учащихся / под ред. Н. Я. Петрова, В. Я. Соколова. – Минск, 1988.
Руненко С. Д., Таламбум Е. А., Ачкасов А. А. Исследованиеи оценка уровня функционального состояния спортсменов : учеб. пособие для студентов лечебныхи педиатрических факультетов медицинских вузов. – М. : Профиль-2С, 2010.
Downloads
Published
15.09.2013
How to Cite
Gibadullin И. Г., Anisimova А. Ю., & Kuznetsova Л. Н. (2013). Dynamics of Assessing the Level of Student Organism Functional and Adaptive Reserves at Physical Education Classes. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 201–203. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2826
Issue
Section
Articles