Marketing Role in Transactions Costs Formation of Economic Agents

Authors

  • T. A. Berkutova Izhevsk State Technical University

Keywords:

transactions costs, marketing sources of costs economy, marketing functions

Abstract

The role of marketing at transactions costs formation is considered (costs of information search, negotiating, measurement, specification and property rights protection, opportunist behavior).

Author Biography

T. A. Berkutova, Izhevsk State Technical University

; Izhevsk State Technical University

References

Капелюшников Р. И. Экономическая теория прав собственности (методология, основные понятия, круг проблем) / отв. ред. д-р экон. наук, проф. В. Н. Кузнецов. - М. : Изд-во ИМЭМО РАН, 1991. - 128 с.

Котляревская И. В. Маркетинг: удовлетворение и развитие потребностей. - Екатеринбург : Изд-во Уральс. гос. ун-та, 1997. - 152 с.

Чертыковцев В. К. Основные концепции философии маркетинга. - Самара : Изд-во Самарск. гос. экон. академии, 2005. - 168 с.

Иган Дж. Маркетинг взаимоотношений : Анализ маркетинговых стратегий на основе взаимоотношений ; пер. с англ. - М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2008. - 375 с.

Забин Д., Бребах Г. Прицельный маркетинг. Новые правила привлечения и удержания клиентов ; пер. с англ. - М. : Эксмо, 2006. - 304 с.

Published

15.03.2011

How to Cite

Berkutova Т. А. (2011). Marketing Role in Transactions Costs Formation of Economic Agents. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (1), 87–89. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2856

Issue

Section

Articles