Validity Border of Didactic Tests
Keywords:
validity of didactic tests, conceptual and curricular validity, structural and holistic construct of content areaAbstract
The validity of teaching tests design by way of the content validity is discussed. The author points out the paradoxical existence of validity and attempts to solve this methodological problem by modifying the principle of building a construct of the test didactic content.References
Аванесов В. С. Теория и методика педагогических измерений // Управление школой. - № 40. - Октябрь, 1999.
Караваева И. А. Валидность педагогических тестов : монография. - Ижевск : Изд. дом «Удмуртский ун-т», 2004. - 150 с.
Нурминский И. И., Гладышева Н. К. Статистические закономерности формирования знаний и умений учащихся. - М. : Педагогика, 1991. - 224 с.
Бушмакина О. Н. Онтология постсовременного мышления. «Метафора постмодерна» : монография. - Ижевск : Изд-во Удм. ун-та, 1998. - 272 с.
Downloads
Published
15.03.2011
How to Cite
Karavaeva И. А. (2011). Validity Border of Didactic Tests. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (1), 158–161. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2879
Issue
Section
Articles