Validity Border of Didactic Tests

Authors

  • I. A. Karavaeva Izhevsk State Technical University

Keywords:

validity of didactic tests, conceptual and curricular validity, structural and holistic construct of content area

Abstract

The validity of teaching tests design by way of the content validity is discussed. The author points out the paradoxical existence of validity and attempts to solve this methodological problem by modifying the principle of building a construct of the test didactic content.

Author Biography

I. A. Karavaeva, Izhevsk State Technical University

; Izhevsk State Technical University

References

Аванесов В. С. Теория и методика педагогических измерений // Управление школой. - № 40. - Октябрь, 1999.

Караваева И. А. Валидность педагогических тестов : монография. - Ижевск : Изд. дом «Удмуртский ун-т», 2004. - 150 с.

Нурминский И. И., Гладышева Н. К. Статистические закономерности формирования знаний и умений учащихся. - М. : Педагогика, 1991. - 224 с.

Бушмакина О. Н. Онтология постсовременного мышления. «Метафора постмодерна» : монография. - Ижевск : Изд-во Удм. ун-та, 1998. - 272 с.

Published

15.03.2011

How to Cite

Karavaeva И. А. (2011). Validity Border of Didactic Tests. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (1), 158–161. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2879

Issue

Section

Articles