Functional Constructs in Organization of Professional Education

Authors

  • T. V. Bushmakina Izhevsk State Technical University

Keywords:

structural construct, functional construct, structuring way of content area, theoretical approach

Abstract

The functional construct of content area and its applicability in describing general professional disciplines are considered.

Author Biography

T. V. Bushmakina, Izhevsk State Technical University

Izhevsk State Technical University

References

Казаринов А. С. Технология педагогического эксперимента. - Глазов, 1999. - 192 с.

Караваева И. В. Валидность педагогических тестов : монография. - Ижевск : Изд. дом «Удмуртский ун-т», 2004. - 150 с.

Михайличев Е. А. Дидактическая тестология. - М. : Народное образование, 2001. - 432 с.

Леднёв В. С. Содержание образования: сущность, структура, перспективы. - М. : Высш. шк., 1991. - 224 с.

Безрукова В. С. Педагогика. - Екатеринбург, 1994. - 338 с.

Гершунский Б. С. Прогнозирование содержания обучения в техникумах. - М. : Высш. шк., 1980. - 144 с.

Маленко А. Т. Задачи по профессиональной педагогике. - М. : Высш. шк., 1987. - 168 с.

Published

15.03.2011

How to Cite

Bushmakina Т. В. (2011). Functional Constructs in Organization of Professional Education. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (1), 172–173. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2884

Issue

Section

Articles