Structuring the Olympiad Tasks at Morphological Level
Keywords:
semiotic analyzes, theory of automatons, automorphisms, Olympiad tasks, sports programmingAbstract
The evolution of advanced pedagogic methods is briefly shown. Some effort of using Hilbert (knowledge) symmetry for tasks of sports programming on the base of orthodox paradigm is presented. The first steps of research are based on morphological level of knowledge representation.References
Кларин М. В. Инновации в обучении: метафоры и модели. Анализ зарубежного опыта. - М. : Наука, 1997. - 223 с.
Mintzberg H. Managers Not MBAs: A Hard Look at the Soft Practice of Managing and Management Development. - San Francisco : Berrett-Koehler Publishers, 2004. - 464 p.
Zoglowek H., Aleksandrovich M. Psychological and Pedagogical Aspects of Motivation. - London : LIT Verlag, 2013. - 152 p.
Ложкин А., Дюкина Н. Структурирование аналитической геометрии на основе симметрий. - Saarbrucken : LAP Lambert Academic Publishing, 2012. - 176 с.
Тарасов В. Г., Байбородов С. В. Методика оценки сложности задач по программированию // Информатика и вычислительная техника : сб. науч. трудов Российской конференции аспирантов, студентов и молодых ученых. - Ульяновск : УлГТУ, 2010. - С. 639-642.
Вейль Г. Симметрия - М. : Наука, 1968. - 192 с.
Ложкин А. Г., Дюкина Н. Г. Применение метода подобия в педагогике // Материалы Междунар. науч.-практ. конф. «Информационные процессы и технологии «Информатика - 2013». - Севастополь : Вебер, 2013. - С. 56-57.