Effect of Influence of Public Road Macro Profile on Traction-Speed Performance of the Vehicle

Authors

  • V. N. Kravets Nizhny Novgorod State Technical University n.a. R. E. Alekseev
  • R. A. Musarsky Nizhny Novgorod State Technical University n.a. R. E. Alekseev

Keywords:

public road macro profile, traction-speed properties, maximum speed, speedup acceleration, speedup time

Abstract

The paper shows the influence of public road macro profile on the traction-speed performance of N 1 category vehicle.

Author Biographies

V. N. Kravets, Nizhny Novgorod State Technical University n.a. R. E. Alekseev

DSc in Engineering, Professor

R. A. Musarsky, Nizhny Novgorod State Technical University n.a. R. E. Alekseev

DSc in Engineering, Professor

References

ГОСТ 22576-90. Автотранспортные средства. Скоростные свойства. Методы испытаний. - Введен 1992-01-01. - М. : Госкомитет СССР по управлению качеством продукции и стандартам : Изд-во стандартов, 1991.

СНиП 2.05.02-85. Строительные нормы и правила. Автомобильные дороги. - Введен 1987- 01- 01. - М. : Госстрой СССР, 1986.

Мусарский Р. А. Структурный и фрактальный анализы макропрофилей дорог // Автомобильная промышленность. - 2014. - № 2. - С. 21- 23.

Кравец В. Н., Селифонов В. В. Теория автомобиля. -М. : Гринлайт+ , 2011. - 884 с.

ГОСТ 14846-81. Двигатели автомобильные. Методы стендовых испытаний. - Введен 1982-01-01. - М. : Госкомитет СССР по стандартам : Изд-во стандартов, 2003.

Published

15.09.2014

How to Cite

Kravets В. Н., & Musarsky Р. А. (2014). Effect of Influence of Public Road Macro Profile on Traction-Speed Performance of the Vehicle. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 4–7. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2950

Issue

Section

Articles