Modern Education in Conditions of Continuity
Keywords:
variable knowledge, pluralist approaches, independent thinking, ability of informed choice, possible change of professionAbstract
In modern society, education is perceived as a process that lasts a lifetime; there is an understanding that in different periods of life people may require different knowledge and skills, that is why the education system must be well adapted to the needs of a changing life.References
Маслов В. И., Зволинская Н. Н., Корнилов В. М. Непрерывное образование: подходы к сущности // Труды ученых ГЦОЛИФКа : ежегодник. - М. : РИО ГЦОЛИФК, 1993. - С. 42.
Высшее образование в XXI веке: подходы и практические меры. Рабочий документ // Всемирная конференция по высшему образованию (Париж, 5-9 октября 1998 г.). - Париж : ЮНЕСКО, 1998.
Downloads
Published
15.09.2014
How to Cite
Volovik И. В. (2014). Modern Education in Conditions of Continuity. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 202–204. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/3007
Issue
Section
Articles