Development of Students’ Interest Towards Professional Communication on the Base of Integrative Teaching Engineering Courses and Foreign Language
Keywords:
interest towards professional communication, engineering courses, English, teachingsAbstract
The paper discusses means of stimulating the development of students’ interest towards professional communication in the process of integrative teaching engineering courses and foreign language. The features of this type of teaching are: interdisciplinary, focus on communicative skills and specialty.References
Агабекян И. П., Коваленко П. И. Английский для технических вузов. - Изд. 13-е. - Ростов н/Д : Феникс, 2012. - 347 с.
Ibbotson M. Cambridge English for Engineering. - Cambridge University Press, 2008. - 110 p.
Konyaeva Е., Tkacheva L., Filatova R. Oral Communication for Specific Purposes. Module V // Student's and teacher's scripts : International Conferences. - Ижевск : Изд-во ИжГТУ, 2008. - 87 c.
Крылов Э. Г. Профессиональная иноязычная коммуникативная компетенция будущего инженера // Вестник ПНИПУ. Проблемы языкознания и педагогики. - 2013. - № 7(49). - С. 51-58.
Архипова Е. И., Крылов Э. Г. Формирование культуры иноязычной коммуникации студентов в профессиональной и научной сферах деятельности: опыт проведения конференции // Вестник ИжГТУ. - 2011. - № 3(51). - С. 195-196.
Крылов Э. Г. Интегративное обучение английскому языку магистрантов инженерного направления в контексте специальности // Сибирский педагогический журнал. - 2011. - № 7. - С. 60-69.
Крылов Э. Г. О билингвальном обучении инженерным дисциплинам в вузе // Вестник высшей школы. Alma Mater. - 2014. - № 2. - С. 54-59.
Крылов Э. Г. Об использовании интегративных учебных задач во взаимосвязанном обучении иностранному языку и инженерным дисциплинам (на примере теоретической механики) // Вестник ПГТУ. Проблемы языкознания и педагогики. - 2010. - № 4(30). - С. 48-53.