Methodology for Developing Moral Resistance of Law Students in English Classes

Authors

  • E. I. Zykina Udmurt State University, Izhevsk

Keywords:

moral resistance, law students, method of using an example, English language

Abstract

The paper discusses the questions of the development of law students’ moral resistance in Legal English classes. The methodology for considering moral texts including the method of using a practical example as the major one in the process of upbringing is described.

Author Biography

E. I. Zykina, Udmurt State University, Izhevsk

Applicant

References

Кашуба Э., Галян С., Губанов Н. О системе воспитания в вузе // Высшее образование в России. - 2004. - № 6. - С. 12-16.

Ярмакеев И. Э. Воспитательный потенциал учебных дисциплин // Высшее образование в России. - 2004. - № 9. - С. 64-70.

Зыкина Е. И. Образовательный потенциал дисциплины «иностранный язык в сфере юриспруденции» в становлении нравственной устойчивости студентов - будущих юристов // Академическая наука: проблемы и достижения : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф. (North Charleston, SC, USA. 7-8 июля 2014). - Т. 1. - С. 55-60.

Ярмакеев И. Э. Указ. соч. С. 68.

Published

15.09.2015

How to Cite

Zykina Е. И. (2015). Methodology for Developing Moral Resistance of Law Students in English Classes. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 18(3), 129–130. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/3051

Issue

Section

Articles