Method of Assessing the Task Execution in E-Learning Systems

Authors

  • V. N. Emelyanov Kalashnikov ISTU
  • M. M. Pavlova Kalashnikov ISTU

Keywords:

electronic resource, distance learning, visualization, final assessment

Abstract

The method of assessing the students' individual work done within e-learning systems is proposed. The task of methodology is to encourage students to make quality work in time. For this purpose it is assumed to take into account the dependence of final assessment not only on the quality of work, but on its time limit and duration of the resource activity. The paper presents visualization of results of this method.

Author Biographies

V. N. Emelyanov, Kalashnikov ISTU

PhD in Engineering

M. M. Pavlova, Kalashnikov ISTU

References

Федеральная целевая программа развития образования на 2011-2015 годы. - ULR: http://минобрнауки.рф/ документы/2010 (дата обращения: 01.04.2015).

Емельянов В. Н., Обухов А. Н. Системы веб-конференции как эффективное средство для обучения инфокоммуникационным технологиям // Сб. материалов II Всерос. науч.-техн. конф. студентов, аспирантов, молодых ученых. - Ижевск : Изд-во ИжГТУ, 2012. - С. 180-184.

Емельянов В. Н., Смолин А. С. Настройка оборудования в эмуляторе сети передачи данных // Сб. материалов II Всерос. науч.-техн. конф. студентов, аспирантов, молодых ученых. - Ижевск : Изд-во ИжГТУ, 2012. - С. 185-189.

Важенин И. А., Абилов А. В. Модификация систем веб-аналитики piwik и ее локализация в России // Сб. трудов II Всерос. науч.-техн. конф. аспирантов, магистрантов и молодых ученых с международным участием. - Ижевск : Изд-во ИжГТУ, 2013. - С. 456-461.

Насыров Н. Ф. Визуализация результатов обучения как средство повышения качества подготовки технических специалистов // T-Comm - Телекоммуникации и транспорт. - 2014. - № 5. - С. 72-74.

Published

15.09.2015

How to Cite

Emelyanov В. Н., & Pavlova М. М. (2015). Method of Assessing the Task Execution in E-Learning Systems. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 18(3), 138–140. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/3055

Issue

Section

Articles