Prerequisites of Modifying the System of Foreign Language Studying at a Technical University for Bachelors and Applied Bachelors with Account of Their Professional Major
Keywords:
continuous studying, applied Bachelor’s program, integrative learningAbstract
The paper describes the main principles of organizing the foreign language studying at a technical university for future Bachelors. Certain prerequisites of modifying the existing system of education are reveled and substantiated. Several ways of optimizing the integrative learning within continuous studying are proposed with account of Bachelors professional major.References
Бармина Н. А., Березина М. Д. Пути оптимизации языковой подготовки магистрантов в техническом вузе: опыт проведения тестирования // Вестник ИжГТУ. - 2014. - № 4(64). - С. 205-206.
Карелина М. Ю., Черепнина Т. Ю., Бармина Н. А. Формирование концепции и модели образовательных программ третьего цикла (аспирантура) // Развитие современного образования: теория, методика и практика : сб. тр. III Междунар. науч.-практ. конф. - Чебоксары, 2015.
Basic trends of developing the educational programs of post-graduate course for their implementation by network means / N. A. Barmina, V. B. Borisevich, M. Yu. Karelina, T. Yu. Cherepnina // Austrian Journal of Humanities and Social Sciences, 1-2 (January-February). - Austria, Vienna, 2015. - Pp. 99-100. - ISSN 2310-5593.
Крылов Э. Г. Интегративное обучение английскому языку магистрантов инженерного направления в контексте специальности // Сибирский педагогический журнал. - 2011. - № 7. - С. 60-69. - ISSN 1813-4718.
Красавина Ю. В. Реализация деятельностных оснований компетентностного подхода при организации самостоятельной работы студентов // Современные проблемы науки и образования. - 2015. - № 2. - URL: http://www.science-education.ru/122-18822 (дата обращения: 29.04.2015).
Пономаренко Е. П., Осмина Е. В. Современные тенденции иноязычного обучения в техническом вузе: системный подход // Вестник ИЖГТУ. - 2011. - № 4. - С. 193-196.
Krasavina Yu. V., Al Akkad M. A. Developing Professional Information and Communication Skills through E-Projects // Образование и Наука. - 2014. - № 10. - С. 93-105.