Educational Discourse of Constructs "Educative Learning" and "Training Education": Pragmatic and Hermeneutical Approach

Authors

  • I. A. Karavaeva

Keywords:

еducative learning, training education, subject of education, objectification of meaning, pluralism of knowledge, patriotism

Abstract

The paper discloses the activation of the educational discourse from non-reflexive explaining education through the idea of pluralism of theoretical concepts to the conscious subjective choice of the independent viewpoint as a patriotism.

References

Бушмакина О. Н. Принцип презумпции смысла в интерпретации текста // Вестник Тверского гос. ун-та. - 2007. - № 29 (Филология). - С. 39-42.

Бушмакина O. H. Онтология постсовременного мышления. «Метафора постмодерна» : монография. - Ижевск : Изд-во Удм. ун-та, 1998. - 272 с.

Караваева И. А. Концепт «Воспитание» как нарратив // Социальная онтология в структурах теоретического знания : Материалы IV Междунар. науч.-практ. конф. (25-26 мая 2012 г.). / под общ. ред. О. Н. Бушмакиной, Н. Б. Поляковой, А. А. Шадрина. - Ижевск : Изд-во «Удмуртский университет», 2012. - С. 279-283.

Published

23.12.2015

How to Cite

Karavaeva И. А. (2015). Educational Discourse of Constructs "Educative Learning" and "Training Education": Pragmatic and Hermeneutical Approach. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 18(4), 115–117. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/3148

Issue

Section

Educational sciences (only archive)