Terms of Rendering the Meaning of Subject Content and Features of Educational Control of Understanding in Learning Process
Keywords:
meaning of subject content, holistic construct of content, interpretation of the meaning, control of understanding, reflectionAbstract
The paper is devoted to the problem of developing the educations process that allows rendering the meaning of the subject content and considering the features of the educational control of students proficiency within understanding education.References
Бершадский М. Е. Понимание как педагогическая категория. (Мониторинг когнитивной сферы: понимает ли ученик то, что изучает?). - М. : Педагогический поиск, 2004. - 176 с.
Бушмакина О. Н. Принцип презумпции смысла в интерпретации текста // Вестник Тверского гос. ун-та. - 2007. - № 29 (Филология). - С. 39-42.
Караваева И. А. Презумпция понимания в обучении: герменевтическая традиция. Социальная онтология: конструктивно-герменевтический подход. Серия «Научные школы» : сб. науч. ст. / под общ. ред. О. Н. Бушмакиной, М. Л. Дерябина, Н. Б. Поляковой, А. А. Шадрина. - Ижевск : Изд-во «Удмуртский университет», 2011. - С. 239-249.
Бушмакина О. Н. Указ. соч. - С. 41.
Там же. - С. 40.