Terms of Rendering the Meaning of Subject Content and Features of Educational Control of Understanding in Learning Process

Authors

  • T. V. Bushmakina
  • I. A. Karavaeva

Keywords:

meaning of subject content, holistic construct of content, interpretation of the meaning, control of understanding, reflection

Abstract

The paper is devoted to the problem of developing the educations process that allows rendering the meaning of the subject content and considering the features of the educational control of students proficiency within understanding education.

References

Бершадский М. Е. Понимание как педагогическая категория. (Мониторинг когнитивной сферы: понимает ли ученик то, что изучает?). - М. : Педагогический поиск, 2004. - 176 с.

Бушмакина О. Н. Принцип презумпции смысла в интерпретации текста // Вестник Тверского гос. ун-та. - 2007. - № 29 (Филология). - С. 39-42.

Караваева И. А. Презумпция понимания в обучении: герменевтическая традиция. Социальная онтология: конструктивно-герменевтический подход. Серия «Научные школы» : сб. науч. ст. / под общ. ред. О. Н. Бушмакиной, М. Л. Дерябина, Н. Б. Поляковой, А. А. Шадрина. - Ижевск : Изд-во «Удмуртский университет», 2011. - С. 239-249.

Бушмакина О. Н. Указ. соч. - С. 41.

Там же. - С. 40.

Published

23.12.2015

How to Cite

Bushmakina Т. В., & Karavaeva И. А. (2015). Terms of Rendering the Meaning of Subject Content and Features of Educational Control of Understanding in Learning Process. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 18(4), 117–119. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/3149

Issue

Section

Educational sciences (only archive)