Marketing Innovations: Approaches to the Definition, Content and Application in the Market of Information Technologies
Keywords:
marketing innovations, classification of marketing innovations, market of information technologiesAbstract
The rapid renewal and differentiation of goods and services market of information technologies (IT) in the global economy is a consequence and a cause of increased competition. To meet the increasing demands of consumers in the IT market and increasing competitiveness it is necessary to apply marketing innovations. The article considers the approaches to interpretation of marketing innovations, their content is stated, and the most fruitful marketing innovations for their placement on the IT market are identified.References
Шерстобитова Т. И. К вопросу концептуальных основ инновационного маркетинга // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. - Общественные науки. - 2010. - № 4(16). - С. 137-146.
Платонова Н. А., Путилов А. А. Инновационный маркетинг в сфере услуг // Инновации. - 2005. - № 7. - С. 101-104.
Шерстобитова Т. И. Указ. соч.
Власов А. В. Инновационный маркетинг как механизм повышения конкурентоспособности высокотехнологичной продукции : автореф. дис.. канд. экон. наук: 08.00.05. Моск. гос. ин-т электронной техники. - М., 2011. - 25 с.
Власов А. В. Инновационный маркетинг как механизм повышения конкурентоспособности высокотехнологичной продукции : дис.. канд. экон. наук : 08.00.05. Моск. гос. ин-т электронной техники. - М., 2011. - 188 с.
Руководство по сбору и анализу данных по инновациям (Руководство Осло) [Совместная публикация ОЭСР и Евростата]. - 3-е изд. - М., 2010. - 107 с.
Семенов И., Кубахов П. Стратегическая инновация и маркетинг: от противоположности к единству // Маркетинг. - 2005. - № 5. - С. 46-55.
Белоцерковская Н. В., Иванченко О. П. Маркетинговые инновации: подходы, виды, содержание и внедрение // Вестник ОГУ. - Апрель, 2014. - № 4(165). - С. 207-214.
Попова О. В. Управление маркетинговой деятельностью в процессе создания нового товара на рынке информационных технологий : дис.. канд. экон. наук: 08.00.05. Гос. ун-т - учебно-науч.-произв. комплекс. - Орел, 2012. - 165 с.
Тян Е. Г., Костецкий А. Н. Основные подходы к оценке потребительских эффектов маркетинговых инноваций // Практический маркетинг. - 2012. - № 8. - С. 23.
Власов А. В. Инновационный маркетинг как механизм повышения конкурентоспособности высокотехнологичной продукции : автореф. дис.. канд. экон. наук.