Application of Theoretical Knowledge in the Practice of Learning a Second Foreign Language (English, German), Taking into Account the Principle of Comparative Communication

Authors

  • G. S. Ryazantseva

Keywords:

contrastive-comparative approach, principle of theory and practice relation, historical phonetics, second Germanic consonant shift

Abstract

The article considers the problem of the practical application of the knowledge gained in the study of the first foreign language and theoretical disciplines in the process of a second foreign language acquisition (learning English, German and Gothic languages).

References

Горина В. А. Контрастивные лингвистические исследования в интересах методики преподавания второго иностранного языка // Вестник МГЛУ. - 2013. - Вып. 19(679). - С. 69-78.

Лапидус Б. А. Обучение второму иностранному языку как специальности : учеб. пособие. - М. : Высш. шк., 1980. - 173 с.

Горина В. А. Указ. соч.

Ястребова Л. Н. Принципы обучения второму иностранному языку как специальности в языковом вузе // Вестник Томского гос. пед. ун-та. - 2014. - Вып. 8(149). - С. 75-79.

Бим И. Л. Концепция обучения второму иностранному языку (немецкому на базе английского) : учеб. пособие. - Обнинск : Титул, 2001. - 48 с.

Braune W. Gotische Grammatik. - Halle : Max Niemeyer Verlag, 1952. - 192 s.

Published

01.07.2016

How to Cite

Ryazantseva Г. С. (2016). Application of Theoretical Knowledge in the Practice of Learning a Second Foreign Language (English, German), Taking into Account the Principle of Comparative Communication. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 19(2), 124–126. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/3252

Issue

Section

Educational sciences (only archive)