Application of Theoretical Knowledge in the Practice of Learning a Second Foreign Language (English, German), Taking into Account the Principle of Comparative Communication
Keywords:
contrastive-comparative approach, principle of theory and practice relation, historical phonetics, second Germanic consonant shiftAbstract
The article considers the problem of the practical application of the knowledge gained in the study of the first foreign language and theoretical disciplines in the process of a second foreign language acquisition (learning English, German and Gothic languages).References
Горина В. А. Контрастивные лингвистические исследования в интересах методики преподавания второго иностранного языка // Вестник МГЛУ. - 2013. - Вып. 19(679). - С. 69-78.
Лапидус Б. А. Обучение второму иностранному языку как специальности : учеб. пособие. - М. : Высш. шк., 1980. - 173 с.
Горина В. А. Указ. соч.
Ястребова Л. Н. Принципы обучения второму иностранному языку как специальности в языковом вузе // Вестник Томского гос. пед. ун-та. - 2014. - Вып. 8(149). - С. 75-79.
Бим И. Л. Концепция обучения второму иностранному языку (немецкому на базе английского) : учеб. пособие. - Обнинск : Титул, 2001. - 48 с.
Braune W. Gotische Grammatik. - Halle : Max Niemeyer Verlag, 1952. - 192 s.