Model of Integrative Bilingual Teaching Foreign Languages and Engineering Disciplines at Technical University

Authors

  • E. G. Krylov

Keywords:

bilingual teaching, integration, learning objective, principles, organizational and pedagogical conditions, content, learning outcomes

Abstract

The paper discusses a procedural model of integrative bilingual teaching foreign languages and engineering disciplines at a technical university.

References

Крылов Э. Г. Билингвальное обучение инженерным дисциплинам и иностранному языку в вузе : монография / Институт компьютерных исследований. - М. ; Ижевск, 2015. - 148 с.

Крылов Э. Г. Билингвальное обучение инженерным дисциплинам в техническом вузе как вид интегративного взаимосвязанного обучения // Вестник ИжГТУ имени М. Т. Калашникова. - 2015. - № 4(68). - С. 94-97.

Крылов Э. Г. Билингвальное обучение инженерным дисциплинам и иностранному языку в вузе : монография.

Цыренов В. Ц. Социализация и инкультурация детей с ограниченными возможностями здоровья в общеобразовательных организациях разных типов и видов : дис. … д-ра пед. наук. - М., 2015. - 442 c.

Дзарасов А. А., Гаева Л. М. Образовательное пространство современной школы как ресурс личностного развития обучающихся // Среднее профессиональное образование. - 2015. - Вып. 7. - С. 48-51. - URL: http://cyberleninka.ru/ article/n/obrazovatelnoe-prostranstvo-sovremennoy-shkoly-kak-resurs-lichnostnogo-razvitiya-obuchayuschihsya.

Крылов Э. Г. Билингвальное обучение инженерным дисциплинам и иностранному языку в вузе : монография.

Krylov E. Content and language integrated learning: assessment of acquiring English scientific literacy of engineering graduates // Proceedings of 6th International Technology, Education and Development Conference, INTED2012. - Valencia (SPAIN), on the 5th, 6th and 7th of March, 2012.

Published

01.07.2016

How to Cite

Krylov Э. Г. (2016). Model of Integrative Bilingual Teaching Foreign Languages and Engineering Disciplines at Technical University. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 19(2), 150–153. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/3259

Issue

Section

Educational sciences (only archive)