Analysis of English Placement Tests with Account of Adaptation Period of the First-Year Students for Successful Formation of Foreign Language Competences

Authors

  • E. P. Ponomarenko
  • B. A. Barmina

DOI:

https://doi.org/10.22213/2413-1172-2016-4-96-98

Keywords:

placement test, adaptation, professional foreign competences

Abstract

The paper describes some special aspects of the English placement test for the first-year Bachelor degree students. Research results of problems that Kalashnikov ISTU students face in doing oral and written test parts are presented and analyzed.

References

Елгина Л. С. Социальная адаптация студентов в вузе // Вестник БГУ. - 2010. - № 5. - С. 162-166.

Гостева Л. З., Еленская Д. А. Проблема адаптации студентов первого курса в высшем учебном заведении (на примере АмГУ) // Вестник Амурского гос. ун-та. - 2013. - Вып. 54. - С. 86-91.

Исаева Е. Р. Новое поколение студентов: психологические особенности, учебная мотивация и трудности в процессе обучения первого курса [Электронный ресурс] // Медицинская психология в России. - 2012. - № 4 (15). - URL: http://medpsy.ru

Зарипов Р. Н., Зарипова И. Р. Адаптация студентов в технологическом вузе: психолого-педагогический аспект // Вестник Казанского технол. ун-та. - 2011. - № 24. - С. 236-242.

Бармина Н. А., Пономаренко Е. П. Структура проведения входного тестирования студентов-бакалавров по английскому языку с применением информационно-компьютерных технологий // Вестник ИжГТУ имени М. Т. Калашникова. - 2016. - № 3 (71). - С. 98-100.

Гутарева Н. Ю. К вопросу о контроле сформированности иноязычной коммуникативной компетенции выпускника вуза // Филологические науки. Вопросы теории и практики. - 2013. - № 9-2 (27). - С. 82-84.

Published

24.05.2017

How to Cite

Ponomarenko Е. П., & Barmina Н. А. (2017). Analysis of English Placement Tests with Account of Adaptation Period of the First-Year Students for Successful Formation of Foreign Language Competences. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 19(4), 96–98. https://doi.org/10.22213/2413-1172-2016-4-96-98

Issue

Section

Educational sciences (only archive)