Specifics of the Ethic Approach to Interaction of the Teacher and the Foreign Student at the Higher School
DOI:
https://doi.org/10.22213/2413-1172-2016-4-103-104Keywords:
ethic competence, foreign student, adaptation, training of the teacherAbstract
The article discusses the need for the ethic approach in the educational process of the university. The authors describe the effective adaptation of foreign students as a result of the formed ethic competence of all participants in the educational process. It is expected that the preparation of a new, flexible, mobile «format» of the teacher will create a comfortable environment for the acquisition of knowledge and to minimize the negative phenomena in the student team.References
Лебедева О. А., Скопина Ю. И. Проблемы и трудности адаптации иностранных студентов-первокурсников к условиям жизни и обучения в России // Психология и педагогика: методика и проблемы практического применения. - 2014. - № 35-1. - С. 92-98.
Вадутова Ф. А., Кабанова Л. И., Шкатова Г. И. Оценка и прогнозирование адаптации иностранных студентов к условиям обучения в российских вузах // Вестник ТГПУ. - 2010. - № 12. - С. 123-126.
Савченко И. А. Иностранный студент в России: условия и барьеры интеграции // Вестник Оренбургского гос. ун-та. - 2010. - № 1. - С. 25-31.
Куприянов Б. В. Педагог дополнительного образования: анатомия профессиональной деятельности. - URL: http://www.ucheba.com/met_rus/k_dopobraz/anantomiya_ profdeyat.htm
Гусарова А. Н. Модель подготовки будущих специалистов по физической культуре и спорту для работы в системе дополнительного образования детей // Современные проблемы науки и образования. - 2014. - № 2. - URL: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=12342.
Загайнов И. А., Блинова М. Л. О формировании профессиональной педагогической компетентности педагога (гендерный аспект) // Образование и саморазвитие. - 2015. - № 4(46). - С. 101-104.