Social Approach to the Training of Future Economists in the Modern System of Higher Education of the Russian Federation and Abroad
DOI:
https://doi.org/10.22213/2413-1172-2017-1-124-126Keywords:
social approach, competitiveness of higher education, professional training of future economists, professional competence, professionally significant qualitiesAbstract
The paper analyzes the problem of realization of social approach to training future economists in the United States, European Union, Japan and the Russian Federation. According to the author, social approach is based on the idea of competitiveness of the future economist. The implementation of this approach in national systems of higher education is expressed at the level of graduate models, including the requirements for the level of his professional competence and professionally important qualities.References
Старовойт А., Князев Е., Кожин Р. Подходы к обучению менеджеров в зарубежной и российской практике [Электронный ресурс] // Международный студенческий научный вестник. - 2015. - № 6. - URL: http://www.eduherald.ru
Зона европейского высшего образования [Электронный ресурс]: Совместное заявление европейских министров образования, г. Болонья, 19 июня 1999 г. - URL: http://www.bologna.ntf.ru
Копенгагенский процесс / сост. О. Н. Олейникова, А. А. Муравьева. - М. : Центр изучения проблем профессионального образования, 2006. - 132 с.
Европейская рамка квалификации EQF (в переводе национального офиса программы TEMPUS) [Электронный ресурс] / Национальный офис TEMPUS в Российской Федерации. - 2016. - URL: http://www.tempus-russia.ru
Там же.
Ингиу Оу. Японский менеджмент. Прошлое, настоящее и будущее / пер. с англ. В. А. Спивак. - М. : Эксмо, 2007. - 160 с.
Исикава К. Японские методы управления качеством : сокр. пер. с яп. - М. : Экономика, 1988. - 215 с.
Гвоздева Н. И. Формирование творческого экономического мышления - требование современной экономики // Наука и общество. - 2014. - № 4(19). - С. 32-35.
Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность как национальная кадровая проблема // Высшее образование в России. - 1999. - № 2. - С. 18-23.
Полищук Л. Реформа экономического образования в России: потребности, ресурсы, мотивация // Вопросы экономики. - 2002. - № 7. - С. 44-53.