Evaluation of Stages Efficiently for Implementation of the System of Business Process Automation
DOI:
https://doi.org/10.22213/2413-1172-2017-3-57-61Keywords:
CRM system, management, business process automation, economic efficiency of information systemsAbstract
The paper presents a review of possible directions for automation of the enterprise management system in the construction industry. The main problems solved at introduction of the computer-aided system are determined. The market of computer-aided systems applied at advanced enterprises is considered. Features specific for the enterprise management system in the construction industry are revealed; internal links and functional limits at the enterprise are determined. Direct effects of implementation of the CRM-system at the enterprise are discussed in details. Main indirect effects appearing at implementation of the system are established. Possible risks for the enterprise are considered. Approaches are discussed and the technique is proposed for evaluating the efficiency of the computer-aided system of management of the enterprise economic activity based on considering the direct and indirect economic effects, risks at the assigned structure that can be obtained at introduction of the computer-aided system of management of the enterprise economic activity. Possible combinations of important factors are proposed that allow for determining the optimal relation of CIM factors at modeling the various states of internal structures; and for evaluating the efficiency of stages of introduction of the system of business process automation.References
ИТ-консалтинг, разработка и внедрение информационных технологий [Электронный ресурс]. - URL: http://www.norbit.ru/products/1937.html (дата обращения: 05.04.2017).
Албитов А. Е., Соломатин Е. О. CRM (Customer Relationship Management) [Электронный ресурс]. - URL: http://www.cfin.ru/itm/crm-review.shtml (дата обращения: 20.02.2017).
Кудинов А. CRM: Российская практика современного бизнеса. - М., 2008. - 374 с.
Вахрушина М. А. Управленческий анализ : пер. с нем. / под ред. и с предисл. М. Л. Лукашевича и Е. Н. Тихоненковой. - М. : Финансы и статистика, 2001. - С. 52.
Скрипкин К. Г. Экономическая эффективность информационных систем. - М. : ДМКпресс, 2002. - С. 37-39.
Автоматизация управления предприятием / В. В. Баронов, Г. Н. Калянов, Ю. И. Попов [и др.]. - М. : ИНФРА-М, 2000. - C. 8-11.
Благодатский Г. А., Горохов М. М., Становских А. А. Разработка программно-инструментальных средств для реализации конструктора систем класса CRM // В мире научных открытий. - 2013. - № 10.1(46). - С. 20-33.
Барнгольц С. Б., Мельник М. В. Методология экономического анализа деятельности хозяйствующих субъектов. - М. : Финансы и статистика, 2003. - C. 35.
Албитов А. Е., Соломатин Е. О. Все о CRM : [Customer Relationship Management] // Информация и бизнес. - 2007. - № 2. - C. 27-30.
Скрипкин К. Г. Указ. соч.
Кудинов А. Указ. соч.
ИТ-консалтинг, разработка и внедрение информационных технологий.
Албитов А. Е., Соломатин Е.О. Все о CRM.
Щенятский А. В., Макарова К. Н. CRM-системы и оценка эффективности их внедрения на предприятиях строительной отрасли // Математические модели и информационные технологии в организации производства. - 2016. - № 2(33).