Organization of Pedagogical Practice of Masters

Authors

  • V. A. Sidorina Kalashnikov ISTU
  • E. M. Zaytseva Kalashnikov ISTU

DOI:

https://doi.org/10.22213/2413-1172-2018-2-254-257

Keywords:

Master’s education, organization of pedagogical practice, forms of pedagogical practice

Abstract

The urgency of the work is determined by the fact that in a variety of forms of education and diagnostics in modern master’s education, various types of practices, including pedagogical education, that contain the target element for motivating the academic work of undergraduates are of great importance. The goal, tasks and content of the organization of pedagogical practice, which is defined as the practice of obtaining professional skills and professional experience, are disclosed in the paper and serves as an intermediate stage between classroom activities and practical work in the specialty. The stages of pedagogical practice are determined. Considered in the new forms of teaching practice are used for career guidance activities in schools of secondary education. As a methodological support for teaching practice, technical and educational literature, methodological documentation, as well as specialized packages of applied programs used throughout the educational process are used. At the same time, the educational resources of the Internet are actively used, such as the university’s website, electronic libraries, where one can find comprehensive educational and methodological information that is used by both teachers and students. Ultimately, when the pedagogical practice is taking place, the general cultural competencies and professional skills are consolidated, which become decisive factors in the growth of the professional activity of the future master.

Author Biographies

V. A. Sidorina, Kalashnikov ISTU

PhD in Education, Associate Professor

E. M. Zaytseva, Kalashnikov ISTU

PhD in Education, Associate Professor

References

Сидорина В. А., Чакмина А. В. Проблемы педагогической диагностики в системе высшего профессионального образования // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2014. № 03(62). Ч. 2. С. 246-248.

Андреева И. Н., Сидорина В. А. Использование кейс-метода в компетентностном подходе оценки знаний студентов магистрантов // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2016. № 4-3. С. 9-11.

Там же.

Аристов И. И., Сидорина В. А. Создание технологии проектирования тестов для студентов-магистратов направления «Радиотехника» // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2016. № 4-3. С. 11-13.

Вагина В. А., Зайцева Е. М. Использование тестовых заданий по специальным дисциплинам направления «Инфокоммуникационные технологии и системы связи» // Приборостроение в XXI веке - 2015. Интеграция науки, образования и производства : сборник материалов XI Междунар. науч.-техн. конф. Ижевск : Изд-во ИжГТУ имени М. Т. Калашникова, 2016. С. 378-382.

Сидорина В. А., Зайцева Е. М. Формирование информационной компетентности студентов с использованием современных компьютерных технологий // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2011. № 7. С. 184-186.

Сидорина В. А., Касимова С. Г. Использование методов эффективного информационного поиска в учебном процессе // Приборостроение в XXI веке - 2015. Интеграция науки, образования и производства : сборник материалов XI Международной научно-технической конференции. Ижевск : Изд-во ИжГТУ имени М. Т. Калашникова, 2016. С. 473-477.

Сидорина В. А., Михайлова А. О. Формирование познавательной мотивации студентов радиотехнического профиля при использовании новых форм лекций в учебном процессе // Приборостроение в XXI веке - 2016. Интеграция науки, образования и производства : сборник материалов XII Междунар. науч.-техн. конф. Ижевск : Изд-во ИжГТУ имени М. Т. Калашникова, 2017. С. 523-529.

Сидорина В. А., Касимова С. Г. Использование тестовых материалов для контроля знаний студентов направлений «Радиотехника» и «Инфокоммуникационные технологии и системы связи» // Приборостроение в XXI веке - 2016. Интеграция науки, образования и производства : сборник материалов XII Междунар. науч.-техн. конф. Ижевск : Изд-во ИжГТУ имени М. Т. Калашникова, 2017. С. 515-522.

Published

02.07.2018

How to Cite

Sidorina В. А., & Zaytseva Е. М. (2018). Organization of Pedagogical Practice of Masters. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 21(2), 254–257. https://doi.org/10.22213/2413-1172-2018-2-254-257

Issue

Section

Articles