Formation of Key Performance Indicators in Staff Incentive Systems of Processing Industry Enterprises
DOI:
https://doi.org/10.22213/2413-1172-2018-4-60-64Keywords:
key performance indicators, KPI-system, KPI-premium, stimulating, performance levelsAbstract
The issue of stimulating the personnel of the enterprise refers to the fact that they pay much attention both in the domestic and in the world practice. Stimulation of personnel is one of the methods of increasing labor productivity, as well as one of the methods for increasing the effectiveness of the enterprise. This stimulus should be given great attention. The choice of a specific method for stimulating staff depends on many factors. To date, the most effective method of encouraging employees is an incentive system based on key performance indicators. Key performance indicators direct workers to achieve short-term and long-term goals, but also to increase personal contribution to the activities of the whole enterprise. The system of key performance indicators is a powerful tool for regulating the activities of an enterprise, so you need to carefully consider its implementation and implementation in practice. The paper considered the basic notions and stages of implementing the system of key performance indicators in the organization, as well as it outlines the principles for implementing this system. The main requirements to the system of key indicators of the effectiveness of employee incentives are identified, methods for calculating employee bonuses using key indicators are given.References
Вишнякова М. П. KPI для финансистов: Справочник по управлению персоналом. 2012. № 8. С. 98-99.
Гагаринский А. В. Развитие системы стимулирования результатов трудовой деятельности менеджеров промышленных предприятий на основе ключевых показателей эффективности : дис. … канд. экон. наук. Самара, 2014. 160 с.
Стримовская А. В. Формирование комплексной системы аналитической оценки KPI // Экономические и управленческие технологии ХХI века: теория и практика, подготовка специалистов : сборник материалов междунар. метод. и науч.-практ. конф. (Санкт Петербург, 15 ноября 2016 г.). СПб. : СПбГУПТД ВШТЭ, 2016. С. 58-61. URL: https://publications.hse.ru/en/books 214863113 (дата обращения: 03.09.2018).
Принципы разработки ключевых показателей эффективности для промышленных предприятий и практика их применения. URL: http://hr-portal.ru/ article/principy-razrabotki-klyuchevyh-pokazateley-effektivnosti-dlya-promyshlennyh-predpriyatiy-i (дата обращения: 23.08.2018).
Клочков А. KPI и мотивация персонала. М., 2010. 160 с. URL: http://planetahr.ru/publication/3321 (дата обращения: 22.03.2018).
Денисова А. В. Начальство велело разработать KPI: план действий // Справочник кадровика. 2016. № 8. С. 34-42.
Модорский А. В. Методические подходы к обеспечению взаимосвязи между заработной платой и результативностью производства // Вестник УрФУ. Серия «Экономика и управление». 2014. № 2. С. 157-163.
Лазутина А. Л. Моделирование эффективной системы мотивации труда (на примере предприятий машиностроения) : дис. … канд. экон. наук. Ижевск, 2007. 163 с.
Данилова А. Д. KPI: за и против // Справочник по управлению персоналом. 2011. № 5. С. 26-31.
Масниченко А. В. Управление организацией на основе KPI // Проблемы экономики, финансов и управления производством : сборник научных трудов вузов России. 2015. № 31 С. 121-123.