Knowledge of the World as Basis of Mathematical Competence Formation for School Students

Dyukina N.G.

Abstract


The present stage of development implies a great attention to be paid to the problem of mastering the general school competencies. Competencies are the core of a new generation of federal government standards for secondary (complete) general education, which focuses on formation of graduates' personal characteristics. It should promote, in particular, formation of mathematical skills. The paper deals with formation of mathematical competences via world environment learning, since mathematical competence assists a student in adequate application of mathematics to solve emerging everyday problems.

Keywords


competence-based approach; mathematical competence

References References

Банникова Т. М. Профессиональная математическая подготовка студентов бакалавриата на основе индивидуализации образовательного процесса : дис. … канд. пед. наук. - Ижевск, 2011. - 157 с.

Хуторской А. В. Ключевые компетенции. Технология конструирования // Народное образование. - 2003. - № 5. - С. 55-61.

Дюкина Н. Г. Компетентностный подход при формировании экологической культуры в системе общеобразовательной школы // Развитие познавательной активности обучающихся в инновационной образовательной среде : материалы Всерос. науч.-практич. конф. с междунар. участием. - Киров, 2011. - С. 201-206.

Дюкина Н. Г. Формирование экологической культуры в системе общеобразовательной школы (на примере природной среды Удмуртской Республики) // Теоретические и методологические проблемы современного образования : материалы IV науч.-практич. конф. - Москва, 2011. - С. 57-58.

Ложкин А. Г., Дюкина Н. Г. Автоморфизмы: от зеркального к симметрии знаний : монография. - Ижевск ; Глазов, 2011. - 182 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2012 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)