About the Role of Remote Technologies in Language Education: Experience of Videoconferences Holding in Technical Institution

Korepanova O.P., Kochurova M.M., Filatova R.M.

Abstract


The role of remote technologies in language education and videoconferences in development of foreign language communicative competence of technical students are revealed. Videoconference preparations as well as experience of ISTU English chair to conduct them are described.

Keywords


videoconferences; presentation; discussion; a foreign language communication competence; culture of professional communication

References References

Бекасов И. К. Совершенствование иноязычной коммуникативной компетенции студентов с использованием видеоконференцсвязи // Известия Рос. гос. пед. ун-та им. А. И. Герцена. – 2007. – № 43-2.

Архипова Е. И., Крылов Э. Г. Формирование культуры иноязычной коммуникации студентов в профессиональной и научной сферах деятельности: опыт проведения конференций // Вестник ИжГТУ. – 2011. – № 3 – С. 142–144.

Серова Т. С. Формирование иноязычных коммуникативно-речевых компетенций как условия мобильности студентов в процессе интеграции в европейскую образовательную систему // Технические университеты: интеграция с европейской и мировой системами образования : Материалы IV Междунар. конф. (Россия, Ижевск, 21–23 апреля 2010 г.). В 3 т. – Ижевск: Изд-во ИжГТУ, 2010. – Т. 1. – С. 506–516.

Архипова Е. И. Формирование иноязычного лексикона специалиста в интегративном обучении иностранному языку и дисциплинам профессиональной направленности : монография. – Ижевск : Изд-во ИжГТУ, 2009. – 172 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2013 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)