Research of Accordance of Product Model «Service of Medical Social Examination» with Consumer Preferences and Market Requirements

Gruzdeva T.V., Emelina T.G.

Abstract


Service of medical and social expertise is considered as a product with marketing position. To develop the consumer-oriented product, the multilevel integrated product model and multi-distribution approach were applied, proposed as a basis for development of social programs of the State.

Keywords


medical and social assessment; social services; social marketing; multi-distribution model of product; multilevel model of product

References References

Субботин Г. В. Социальные услуги: теоретико-правовой аспект : автореф. дис. … канд. юр. наук: 12.00.01. - М., 2011. - 25 с.

Котлер Ф., Ли Н. Маркетинг для государственных и общественных организаций : пер. с англ. - СПб. : Питер, 2008. - 376 с.

Голодец Б. М. Современная концепция социального маркетинга // Маркетинг в России и за рубежом. - 2001. - № 6. - С. 4-9.

Абрамишвили Г. Г., Война В. А., Трусов Ю. Ф. Операция «Маркетинг». - М. : Международные отношения, 1976.

Об утверждении административного регламента по предоставлению государственной услуги по проведению медико-социальной экспертизы : приказ Минздравсоцразвития РФ от 11.04.2011 № 295н // Система Консультант Плюс. - URL: http://base.consultant.ru/cons/cgi/online.cgi?req= doc; base=LAW;n=117745;dst=0;ts= 4CD6A4BB370FDFEF C3717C1F9E51EF2C;rnd= 0.4292448221944343 (дата обращения: 10.11.13).

Калинкина Г. Е. Пространственно-дифференцированные муниципальные мезосистемы и их регулирование : монография. - Екатеринбург ; Ижевск : Изд-во Ин-та экономики УрО РАН, 2006. - 221 с.

Ламбен Ж. Ж., Чумпитас Р., Шулинг И. Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический и операционный маркетинг / пер. с англ. под ред. В. Б. Колчанова. - СПб. : Питер, 2008. - 720 с.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2014 Bulletin of Kalashnikov ISTU

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


ISSN 1813-7903 (Print)
ISSN 2413-1172 (Online)