Research of Accordance of Product Model «Service of Medical Social Examination» with Consumer Preferences and Market Requirements

Authors

  • T. V. Gruzdeva Kalashnikov Izhevsk State Technical University
  • T. G. Emelina Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

medical and social assessment, social services, social marketing, multi-distribution model of product, multilevel model of product

Abstract

Service of medical and social expertise is considered as a product with marketing position. To develop the consumer-oriented product, the multilevel integrated product model and multi-distribution approach were applied, proposed as a basis for development of social programs of the State.

Author Biographies

T. V. Gruzdeva, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

PhD in Economics

T. G. Emelina, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

PhD in Economics

References

Субботин Г. В. Социальные услуги: теоретико-правовой аспект : автореф. дис. … канд. юр. наук: 12.00.01. - М., 2011. - 25 с.

Котлер Ф., Ли Н. Маркетинг для государственных и общественных организаций : пер. с англ. - СПб. : Питер, 2008. - 376 с.

Голодец Б. М. Современная концепция социального маркетинга // Маркетинг в России и за рубежом. - 2001. - № 6. - С. 4-9.

Абрамишвили Г. Г., Война В. А., Трусов Ю. Ф. Операция «Маркетинг». - М. : Международные отношения, 1976.

Об утверждении административного регламента по предоставлению государственной услуги по проведению медико-социальной экспертизы : приказ Минздравсоцразвития РФ от 11.04.2011 № 295н // Система Консультант Плюс. - URL: http://base.consultant.ru/cons/cgi/online.cgi?req= doc; base=LAW;n=117745;dst=0;ts= 4CD6A4BB370FDFEF C3717C1F9E51EF2C;rnd= 0.4292448221944343 (дата обращения: 10.11.13).

Калинкина Г. Е. Пространственно-дифференцированные муниципальные мезосистемы и их регулирование : монография. - Екатеринбург ; Ижевск : Изд-во Ин-та экономики УрО РАН, 2006. - 221 с.

Ламбен Ж. Ж., Чумпитас Р., Шулинг И. Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический и операционный маркетинг / пер. с англ. под ред. В. Б. Колчанова. - СПб. : Питер, 2008. - 720 с.

Published

15.09.2014

How to Cite

Gruzdeva Т. В., & Emelina Т. Г. (2014). Research of Accordance of Product Model «Service of Medical Social Examination» with Consumer Preferences and Market Requirements. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 80–85. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2972

Issue

Section

Articles