Model of Business Improvement Management of the Organizational System
DOI:
https://doi.org/10.22213/2410-9304-2021-3-82-87Keywords:
modeling, organizational system, optimization, management, production systems, intellectual property, synergy, personnel competencies, competitivenessAbstract
This paper presents a model of business improvement management of the company's organizational system. This model is implemented through the developed structural and logical model of value management of the organizational system, based on the concepts of the World and Russian Quality Awards and the ISO 9000 series standards. It presents tools such as cultural regulation, rules of joint activity, motivation system, administrative regulation and evaluation of the implementation of concepts for improving the company's organizational system. The formalization of the management model, which takes into account all the factors influencing sustainable development, is a multi-stage mathematical model that works with a given tolerance to achieve the planned criteria in a continuous mode. The criteria for the development of the company's organizational system are formed based on the strategy and policy in accordance with the accumulated experience. Based on the analysis of the previous five-year development and modern capabilities of the company's organizational system, a strategic indicator of the degree of development is determined for each criterion. With the help of the proposed model, an assessment is made for: - integral indicators of the company's organizational system in relation to working with the consumer; - indicators of total leadership of the organizational system and its personnel; - indicators of the total use of the talent and creativity of the staff; - integral indicators of the flexibility of the organization's management. The proposed model of business improvement management of the company's organizational system allows to: - flexibly organize the optimal effective work of the company's organizational system, using the most relevant tools; - continuously evaluate the effectiveness of the development of the company's organizational system in accordance with modern concepts of business improvement.References
Внутриорганизационный маркетинг: экономико-математическое моделирование процессов в субъективно-человеческой сфере / И. В. Котляревская, Е. В. Буценко, Л. И. Арнаутова, А. Ф. Шорикова // Известия Волгоградского государственного технического университета. 2017. № 2 (197). С. 109-116.
Куренных А. Е., Судаков В. А. Поддержка принятия решений на основе имитационного моделирования // Научно-технический вестник информационных технологий, механики и оптики. 2017. Т. 17, № 2. С. 348-353.
Яхонтова Е. С. Цифровая трансформация и модели управления компанией // Проблемы теории и практики управления. 2020. № 1. С. 48-55.
Чернышов Б. А. Моделирование и оптимизация рейтингового управления объектами организационных социально-экономических систем // Моделирование, оптимизация и информационные технологии. 2020. Т. 8, № 1(28). С. 16-17.
Писарева О. М. Состав и характеристика содержательных постановок задач стратегического планирования: анализ изменений в условиях формирования цифровой платформы управления // МИР (Модернизация, инновации, развитие). 2019. Т. 10, № 3. С. 302-325.
Великороссов В. В., Филин С. А. Копылова Н. А. Модели стратегического управления коммерческими организациями в России // Национальные интересы: приоритеты и безопасность. 2019. Т. 15, № 11 (380). С. 2001-2014.
Лесняк В. В. Модель формирования и функционирования инструментария адаптивного инжиниринга // Вестник Пермского национального исследовательского политехнического университета. Социально-экономические науки. 2018. № 2. С. 223-232.
Писарева О. М. Анализ состояния и характеристика потенциала развития инструментария стратегического планирования в условиях цифровой трансформации экономики и управления // Мир (модернизация, инновации, развитие). 2018. Т. 9, № 4. С. 502-529.
Вайскробова Е., Барышникова Н. Управление качеством на предприятиях РФ в современных условиях // Управление качеством. 2019. № 3. С. 54-62.
Латышева Н. А. Проблемы кадрового менеджмента и пути их решения в современных условиях // Наука и бизнес: пути развития. 2020. № 4 (106). С. 133-135.
Львович Я. Е., Чернышов Б. А., Чопоров О. Н. Оптимизационная модель и алгоритм интеллектуальной поддержки процесса управления распределением ресурсного обеспечения в организационной системе // Моделирование, оптимизация и информационные технологии. 2019. Т. 7, № 4 (27). С. 33-34.
Арнаут М. Н., Митрофанова Т. В. Кадровый менеджмент: сущность, подходы к трактовке, модели // Азимут научных исследований: экономика и управление. 2018. Т. 7, № 1 (22). С. 22-25.
Басыня Е.А., Сафронов А.В. Децентрализованный подход к сбору и обработке данных информационной инфраструктуры предприятия // Вестник УрФО. Безопасность в информационной сфере. 2019. № 3 (33). С. 43-54.
Орлова М. Г. К вопросу формирования репутационной комплаенс-культуры // Вестник Сибирского государственного университета путей сообщения: гуманитарные исследования. 2019. № 2(6). С. 11-16.
Орлова М. Г. К вопросу формирования репутационной комплаенс-культуры // Вестник Сибирского государственного университета путей сообщения: гуманитарные исследования. 2019. № 2(6). С. 11-16.
Комплексная методика оценивания компетентности сотрудников / Л. Ф. Данилова, Н. Ю. Захаров, А. В. Никифорова, В. С. Канев, М. В. Облаухова, А. Н. Полетайкин, Ю. В. Шевцова // Вестник СИБГУТИ. 2019. № 1. С. 42-61.