Implementation of Tendencies of Mathematical Education Development in Secondary Educational Institutions of Russia in Modern Conditions
Keywords:
trends of mathematical education, integration of the Russian technique of mathematics teaching in world educational spaceAbstract
The article is devoted to the analysis of current trends of mathematical education, namely, the tendency of integrating the Russian technique of mathematics teaching into the world educational space, and the tendency of rapprochement of mathematics as a science and the content of the school subject “mathematics”.References
Семиряженко В. А. Философский и методический аспекты разработки современных учебников по математике // Математика в школе. – 2006. – № 9. – С. 50.
Ковалева Г. С., Краснянская К. А. Результаты изучения математической и естественно-научной грамотности выпускников средних учебных заведений // Школьные технологии. – 2000. – № 1. – С. 199–234.
Официальные документы в образовании. – 2006. – № 31. – С. 92.
Краснянская К. А. Сравнительная оценка математической грамотности 15-летних учащихся в рамках международного исследования // Математика в школе. – 2005. – № 3. – С. 70–77.
Колягин Ю. М. Отечественное образование: наша гордость и боль // Математика в школе. – 2002. – № 6. – С. 4.
Башмаков М. И. Мы учим и учимся математике в нашем общем доме – Европе // Математика в школе. – 2002. – № 1. – С. 3–6.
Фирсов В. В. О прикладной ориентации курса математики // Математика в школе. – 2006. – № 7. – С. 8.