Communication Availability as the Basis for the Strategy of Economic Entity

Authors

  • R. M. Yamilov Sarapul Polytechnic Institute (branch) of Kalashnikov ISTU

Keywords:

economic entity, localization, spatial and time localization, strategy, communication availability

Abstract

Communication availability is considered, forced exchange is identified, spatial and time localization is investigated as a way of an economic entity existence. The strategy for the economic entity is defined as a way of achieving the preferred spatial and time localization.

Author Biography

R. M. Yamilov, Sarapul Polytechnic Institute (branch) of Kalashnikov ISTU

PhD in Economics, Associate Professor

References

Котлер Ф. Маркетинг менеджмент : экспресс-курс. - 2- е изд. / пер. с англ. под ред. С. Г. Божук. - СПб. : Питер, 2006. - 464 с. : ил.

Бронникова Т. С., Чернявский А. Г. Маркетинг : учеб. пособие. - URL: http://www.aup.ru/ books/m49/4.htm (дата обращения: 01.12.2014).

Клейнер Г. Б. Стратегия предприятия. - М. : Дело, 2008. - 568 с.

Гурков И. Б. Стратегия и структура корпорации : учеб. пособие. - М. : Дело, 2006. - 320 с.

Ямилов Р. М. Коммуникационная доступность как основа формирования экономики // Наука и образование в XXI веке : сб. науч. тр. по материалам Междунар. науч.-практ. конф. 31 октября 2014 г. - Ч. 15. - URL: http://ucom.ru/doc/conf/2014.10.31.15.pdf (дата обращения: 30.11.2014).

Published

15.06.2015

How to Cite

Yamilov Р. М. (2015). Communication Availability as the Basis for the Strategy of Economic Entity. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 18(2), 31–33. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2015

Issue

Section

Articles