Philosophy as Educational Subject: Methodic Aspect

Authors

  • N. N. Izmesteva Sarapul Polytechnic Institute (Branch) of Kalashnikov ISTU

Keywords:

ducation reformation, philosophy as an educational subject, intellect training, educational tradition, innovative methods and means

Abstract

The article is the experience of participating in the discussion on the problems of modern Russian education. The object of philosophical reflection is the role of the philosophy as an educational subject responding the aspirations of modern society. The methodic aspect in solving the problem of ensuring the educational process with innovation methods is presented.

Author Biography

N. N. Izmesteva, Sarapul Polytechnic Institute (Branch) of Kalashnikov ISTU

PhD in Philosophy, Associate Professor

References

Запесоцкий А. П. Философия образования и проблемы современных реформ // Вопросы философии. - 2013. - № 1.

История философии: хрестоматия-практикум для вузов / сост. Н. Н. Изместьева. - Сарапул : Сарапульская типография, 2013. - 368 с.

Изместьева Н. Н. Апология учителя: философский этюд // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. - 2014. - № 3 (41). - Ч. 1. - С. 65-69.

Аристотель. Метафизика. - М. : Эксмо, 2006. - 608 с.

Мамардашвили М. К. Эстетика мышления // Философские чтения. - 2002. - С. 173-506.

Философия России первой половины ХХ века : конференция - круглый стол // Вопросы философии. - 2014. - № 7. - С. 3-39.

Монтень М. Опыты. - СПб. : Кристалл, 1998. - Кн. 1. - С. 6-393.

Философия России первой половины ХХ века : конференция - круглый стол.

Published

15.06.2015

How to Cite

Izmesteva Н. Н. (2015). Philosophy as Educational Subject: Methodic Aspect. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 18(2), 138–140. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2051

Issue

Section

Articles