Problems of Contemporary Educational Policy
Keywords:
educational strategy, value orientations, cultural paradigm of educationAbstract
Policy in the field of education defines the strategy of educational activity, its main objectives and tasks, covers the totality of measures that are held by the state in respect of education.References
Панарин В. И. Философская рефлексия образовательной политики // Внутривузовская система обеспечения качества подготовки специалистов-гуманитариев в модульной образовательной технологии : матер. науч.-метод. конф. - Новосибирск : НГИ, 2006. - С. 181.
Смолин О. Н. Социально-философские аспекты государственной образовательной политики в условиях радикальной трансформации российского общества. - М., 2001. - С. 82-86.
Панарин В. И. Указ. соч. С. 183.
Там же. С. 184.
Князев Н. А. Наука, философия и образование в аспекте диалектизации знания // Философия образования. - 2004. - № 9. - С. 258-264.
Downloads
Published
15.03.2015
How to Cite
Volovik И. В., & Sivtsev Н. С. (2015). Problems of Contemporary Educational Policy. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 18(1), 132–135. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2106
Issue
Section
Articles