Problems of Contemporary Educational Policy

Authors

  • I. V. Volovik Kalashnikov Izhevsk State Technical University
  • N. S. Sivtsev Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

educational strategy, value orientations, cultural paradigm of education

Abstract

Policy in the field of education defines the strategy of educational activity, its main objectives and tasks, covers the totality of measures that are held by the state in respect of education.

Author Biographies

I. V. Volovik, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Associate Professor

N. S. Sivtsev, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

DSc in Engineering, Professor

References

Панарин В. И. Философская рефлексия образовательной политики // Внутривузовская система обеспечения качества подготовки специалистов-гуманитариев в модульной образовательной технологии : матер. науч.-метод. конф. - Новосибирск : НГИ, 2006. - С. 181.

Смолин О. Н. Социально-философские аспекты государственной образовательной политики в условиях радикальной трансформации российского общества. - М., 2001. - С. 82-86.

Панарин В. И. Указ. соч. С. 183.

Там же. С. 184.

Князев Н. А. Наука, философия и образование в аспекте диалектизации знания // Философия образования. - 2004. - № 9. - С. 258-264.

Published

15.03.2015

How to Cite

Volovik И. В., & Sivtsev Н. С. (2015). Problems of Contemporary Educational Policy. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 18(1), 132–135. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2106

Issue

Section

Articles