Innovations: Concept, Types and Methodological Aspects
Keywords:
innovatics, process innovation, organizational innovation, marketing innovation, grocery innovation, innovative activityAbstract
Formation of the “innovation” concept from the point of various authors’ view is considered in this article. Classification of innovations is presented. The “innovative activity” concept is also established.References
Кондратьев Н. Д. Большие циклы конъюнктуры и теория предвидения. – М., 2002.
Шумпетер Й. А. Теория экономического развития. – М., 1998.
Радугин А. А., Радугин К. А. Социология : курс лекций. – М., 1995.
Пригожин А. И. Современная социология организаций. – М., 1995.
Маршак А. Л. Социология инноватики как прикладная наука: к постановке вопроса // Интеллектуальный ресурс как важнейший фактор управления отечественной промышленностью : сб. статей. – М., 1996.
Mohr L. B., Lawrence B. Dеterminants of Innovation in Organizations //American Political Science Review. – 1969. – No. 63. – P. 111–126.
Cyert R. M., Mazch J. G. A Behavioral Theory of the Firm. – NJ, Englewood Cliffs : Prentice-Hall, 1963.
Thompson V. A. Bureaucracy and innovation // Administrative Science Quarterly. – 1965. – No. 10. – P. 1–20.
Руководство Осло : Рекомендации по сбору и анализу данных по инновациям. – М. : ОЭСР-ЦИСН, 2006.