Innovations: Concept, Types and Methodological Aspects

Authors

  • D. М. Kucheryavenko Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

innovatics, process innovation, organizational innovation, marketing innovation, grocery innovation, innovative activity

Abstract

Formation of the “innovation” concept from the point of various authors’ view is considered in this article. Classification of innovations is presented. The “innovative activity” concept is also established.

Author Biography

D. М. Kucheryavenko, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

PhD in Economics

References

Кондратьев Н. Д. Большие циклы конъюнктуры и теория предвидения. – М., 2002.

Шумпетер Й. А. Теория экономического развития. – М., 1998.

Радугин А. А., Радугин К. А. Социология : курс лекций. – М., 1995.

Пригожин А. И. Современная социология организаций. – М., 1995.

Маршак А. Л. Социология инноватики как прикладная наука: к постановке вопроса // Интеллектуальный ресурс как важнейший фактор управления отечественной промышленностью : сб. статей. – М., 1996.

Mohr L. B., Lawrence B. Dеterminants of Innovation in Organizations //American Political Science Review. – 1969. – No. 63. – P. 111–126.

Cyert R. M., Mazch J. G. A Behavioral Theory of the Firm. – NJ, Englewood Cliffs : Prentice-Hall, 1963.

Thompson V. A. Bureaucracy and innovation // Administrative Science Quarterly. – 1965. – No. 10. – P. 1–20.

Руководство Осло : Рекомендации по сбору и анализу данных по инновациям. – М. : ОЭСР-ЦИСН, 2006.

Published

15.06.2013

How to Cite

Kucheryavenko Д. М. (2013). Innovations: Concept, Types and Methodological Aspects. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (2), 041–043. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2196

Issue

Section

Articles