Modern Approaches to Definition of Essence of Technological Education and Prospects of Its Development

Authors

  • B. L. Batakov Chaikovsky Branch of Perm State Technical University

Keywords:

technology, technological thinking, technological knowledge, technological culture, technological education

Abstract

The analysis of approaches to the definition of the "technological education" concept, its structure and functions under present-day conditions of education system modernization are presented.

Author Biography

B. L. Batakov, Chaikovsky Branch of Perm State Technical University

Chaikovsky Branch of Perm State Technical University

References

Обзор национальной образовательной политики. Высшее образование и исследования в Российской Федерации. - М. : Весь Мир, 2000.

Жучков В. М. Теоретические основы концепции модернизации предметной области «Технология» для педагогических вузов : монография. - СПб. : РГПУ им. А. И. Герцена, 2001. - 246 с.

Условия развития компетенции бакалавров технологического образования на интегративной основе / ученые записки : сборник ИНПО. -Великий Новгород, 2007. Вып. 9.

Концепция модернизации российского образования на период до 2010 года : распоряжение Правительства РФ // Официальные документы в образовании. - 2002. - № 4(175).

Проблемы обновления и модернизации технологического образования // Взаимодействие личности, образования и общества в России в изменяющихся социокультурных условиях : межвуз. сб. науч. тр. В 2 ч. ; под общ. ред. И. С. Урсу. - СПб. : ЛОИРО, 2002. - Ч. 2.

Published

15.09.2011

How to Cite

Batakov Б. Л. (2011). Modern Approaches to Definition of Essence of Technological Education and Prospects of Its Development. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 193–194. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2476

Issue

Section

Articles