Integrated Approach to Improving the Effectiveness of Marketing Activities on the Basis of Theory and Methodology of Change Management
Keywords:
marketing activities, effectiveness of marketing in business, change management at the enterpriseAbstract
The article states the expedience of integrated approach to improving the effectiveness of marketing activities of enterprises on the basis of theoretical and methodological aspects of the change management theory, which allows combining the results of diagnostics of business performance and marketing activities and further changes in marketing and business systems at the enterprise as a whole with account of the dynamics of environment and resource potential of the enterprise.References
Китова О. В. Управление эффективностью маркетинга: методология и проектное моделирование. - М. : Инфра-М, 2012. - 328 с.
Ойнер О. К. Управление результативностью маркетинга. - М. : Юрайт, 2012. - 343 с.
Подмолодина И. М. Характеристика изменений и факторы развития мировой промышленности // ФЭС: Финансы. Экономика. Стратегия. - 2010. - № 9. - С. 55-56.
Кемерон Э., Грин М. Управление изменениями : пер. с англ. - М. : Добрая книга, 2006. - 312 с.
Третьяк О. А. Маркетинг: новые ориентиры модели управления : учебник. - М. : Инфра-М, 2005. - 403 с.
Шкардун В., Ахтямов Т. Оценка готовности предприятия к реализации маркетинговой стратегии // Маркетинг. - 2001. - № 3. - С. 79-87.
Широкова Г. В. Управление изменениями в российских компаниях. - СПб. : Изд-во Высш. шк. менеджмента, 2009. - 480 с.