Continuing Education at Higher Educational Establishments: Positive and Negative Aspects

Authors

  • I. K. Voytovich Udmurt State University, Izhevsk

Keywords:

continuing education, lifelong learning, professional development, higher educational establishments, foreign languages

Abstract

The article discusses positive and negative issues of continuing education programs at Russian universities.

Author Biography

I. K. Voytovich, Udmurt State University, Izhevsk

PhD in Philology

References

Сженов Е. С. Социальные факторы организации системы дополнительного профессионального образования в вузе (на примере Российского университета дружбы народов) : автореф. дис. … канд. социол. наук. - М., 2009. - URL: http://www.dissercat.com/content/sotsialnye-faktory-organizatsii-sistemy-dopolnitelnogo-professionalnogo-obrazovaniya-v-vuze-

Вторина Е. В. Инновационные подходы к развитию системы дополнительного профессионального образования в вузе // Вестник ТГПУ. - 2007. - Вып. 7(70). - С. 56-61. - Серия «Педагогика».

Горский В. А. На пути к дальновидному специалисту // Теория и практика дополнительного образования. - М., 2012. - URL: http://www.gorski.ru/publish.html

Войтович И. К. Высшие учебные заведения в условиях реализации концепции непрерывного образования (на примере США) // Многоязычие в образовательном пространстве : сб. научных статей. - Ч. 2. - М. : Флинта ; Наука, 2009. - С. 5-9.

Published

15.03.2014

How to Cite

Voytovich И. К. (2014). Continuing Education at Higher Educational Establishments: Positive and Negative Aspects. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (1), 159–162. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2532

Issue

Section

Articles