Corporate Ideology in Activity on Employees Motivation

Authors

  • V. V. Kapitonova Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

organizational culture, corporate ideology, human resources management strategy, motivation

Abstract

When characterizing the organizational culture of a certain company, present-day companies apply the term of a corporate ideology. Creation of the corporate ideology is possible only on basis of introducing the strategy of human resources management, according to which people are the main competitive advantage of the company and its irreplaceable resource to be developed, motivated and stimulated in order to achieve the company purposes.

Author Biography

V. V. Kapitonova, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

; Kalashnikov Izhevsk State Technical University

References

Баринов В. А., Макаров Л. В. Корпоративная культура организации в России // Менеджмент в России и за рубежом. - 2002. - ¹ 2.

Общая социология / сост. А. Г. Здравомыслов, Н. И. Лапин. - М. : Высш. шк., 2006. - 784 с.

Петров Д. Корпоративная идеология. - URL: http://www.ruimage.ru/training/deal.html

Кондратович А. Матрица 100%-го управления или Добро пожаловать в позитивную корпоративную идеологию // ТОП-персона : Электронная газета о работе и карьере. - ¹ 17(65) от 27.4.10.

Управление персоналом / под ред. И. Б. Дураковой. - М. : Инфра-М, 2009.

Шейн Э. Организационная культура и лидерство. - СПб. : Питер, 2008. - 330 с.

Ядгаров Я. С. История экономических учений. - М. : Инфра-М, 2007. -480 с.

Published

15.09.2012

How to Cite

Kapitonova В. В. (2012). Corporate Ideology in Activity on Employees Motivation. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 85–86. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2561

Issue

Section

Articles