Mathematical Knowledge Updating by Means of Practice-Oriented Problems in Training Bachelor of Emergency Management

Authors

  • L. B. Usova Orenburg State University

Keywords:

bachelor training, mathematical knowledge updating, practice-oriented assignments

Abstract

The paper deals with the practice-oriented assignment as means of mathematical knowledge updating in training bachelor of emergency management. Examples of applying practice-oriented multi-level differentiated assignments are given.

Author Biography

L. B. Usova, Orenburg State University

соискатель, старший преподаватель кафедры «Алгебра»; Оренбургский государственный университет; Orenburg State University

References

Гальперин М. В. Общая экология : учебник. - М. : Инфра-М, 2006. - 336 с.

Зырянова И. М. Актуализация межпредметных связей в процессе профессиональной подготовки студентов инженерных специальностей с использованием информационных технологий // Вестник Оренбург. гос. ун-та. - 2005. - № 12. - С. 46-49.

Плахова В. Г. Математическая компетенция как основа формирования у будущих инженеров профессиональной компетентности // Известия РГПУ. Аспирантские тетради. - 2008. - № 38. - С. 131-136.

Понятийный аппарат педагогики и образования : сб. науч. тр. - Вып. 5 / отв. ред. Е. В. Ткаченко, М. А. Галагузова. - М. : ВЛАДОС, 2007. - 592 с.

Published

15.09.2012

How to Cite

Usova Л. Б. (2012). Mathematical Knowledge Updating by Means of Practice-Oriented Problems in Training Bachelor of Emergency Management. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 160–161. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2584

Issue

Section

Articles