Main Stages of Development of Enterprise Value Management

Authors

  • A. A. Kardakova Izhevsk State Technical University

Keywords:

value management concepts, management of enterprises, value assessment

Abstract

The article is devoted to study of concept evolution of the enterprise value management. The main concepts influencing upon development of the enterprise value management methods are considered.

Author Biography

A. A. Kardakova, Izhevsk State Technical University

соискатель; Ижевский государственный технический университет; Izhevsk State Technical University

References

Модильяни Ф., Миллер М. Сколько стоит фирма? Теорема ММ : пер. с англ. - 2-е изд. - М. : Дело, 2001. - 272 с.

Rappaport A. Creating Shareholder Value: The New Standard for Business Performance. - New York : Free Press, 1986.

Грязнова А. Г., Федотова М. А. Сколько стоит бизнес. - М. : Финансы и статистика, 1999.

G. Bennett Stewart. The Quest for Value. - Collins, 1991. - 800 p.

Madden B. J. The CFROI Valuation Model // The Journal of Investing. - Spring, 1998. - Р. 31-44.

Дамодаран А. Инвестиционная оценка. Инструменты и техника оценки любых активов : пер. с англ. - М. : Альпина Бизнес Букс, 2004. - 1342 с.

Damodaran A. Value Creation and Enhancement: Back to the Future // Working Paper. - Stern School of Business. - 2000. - 72 p.

Коупленд Т., Коллер Т., Муррин Дж. Стоимость компаний: оценка и управление : пер. с англ. - 3-е изд., перераб. и доп. - М. : Олимп-Бизнес, 2005. - 576 с. : ил.

Published

15.12.2011

How to Cite

Kardakova А. А. (2011). Main Stages of Development of Enterprise Value Management. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (4), 72–74. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2611

Issue

Section

Articles