Formation of Strategy of an Industrial Enterprise on the Basis of Social Responsibility of Business

Authors

  • A. A. Kolesnikova Izhevsk State Technical University

Keywords:

social responsibility of business, complex estimation of social responsibility level, interested groups

Abstract

The main principles of formation of strategy of an industrial enterprise on the basis of social responsibility of business which is defined through revealing some business groups interested in activity of the given organization are considered. The analysis of methodical approaches to an estimation of social responsibility of business is carried out, and methodical recommendations are presented according to social responsibility of business of the industrial organization.

Author Biography

A. A. Kolesnikova, Izhevsk State Technical University

аспирант; Ижевский государственный технический университет; Izhevsk State Technical University

References

Бахметьев В. А. Методика оценки социальных инвестиций как инструмент социального менеджмента промышленных предприятий : дис. … канд. экон. наук. - М., 2009. - 147 с.

Вязовой В. Б. СОБ и развитие человеческих ресурсов промышленного предприятия : дис. … канд. экон. наук, - М., 2005. - 165 с.

Камзабаева М. С. Стратегическое планирование социальной ответственности предприятий : дис. … д-ра экон. наук. - Новосибирск, 2007. - 317 с.

Котляров Д. А. Статистическая оценка социальной ответственности промышленных предприятий : дис. … канд. экон. наук. - М., 2006. - 175 с.

Кравченко Е. Ю. Социальная ответственность организаций потребительских коопераций и методические подходы к ее оценке : дис. … канд. экон. наук. - Белгород, 2006. - 238 с.

Шевчук Я. А. Корпоративная социальная ответственность как фактор повышения трудовой мотивации персонала : дис. … канд. экон. наук. - М. : Научно-исследовательский институт труда и социального страхования, 2009. - 288 с.

Published

15.12.2011

How to Cite

Kolesnikova А. А. (2011). Formation of Strategy of an Industrial Enterprise on the Basis of Social Responsibility of Business. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (4), 106–109. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2621

Issue

Section

Articles