Building Multilingual Chart of Emotional States and Its Reflexive Effects

Authors

  • A. V. Zhukova Izhevsk State Technical University
  • E. V. Osmina Izhevsk State Technical University

Keywords:

language educational technology, verbal means, multilingual chart of person's own subjective space, reflection

Abstract

Acquiring a foreign language is considered to be a way of enriching verbal means not only to represent a foreign dialogue, but also to work on person's own subjective space. One of the methods of achieving the latter aim is an experience of building a multilingual chart of person's feelings (by the example of positive and negative emotional states), limited to an educational pedagogical situation.

Author Biographies

A. V. Zhukova, Izhevsk State Technical University

кандидат психологических наук, доцент кафедры «Социальная и инженерная психология»; Ижевский государственный технический университет; Izhevsk State Technical University

E. V. Osmina, Izhevsk State Technical University

кандидат психологических наук, доцент, доцент кафедры «Инженерная и социальная педагогика»; Ижевский государственный технический университет; Izhevsk State Technical University

References

Осмина Е. В. Мир говорящих и говорящий мир: субъектная соотнесенность / Многоязычие в образовательном пространстве (=Multilingualism in Educational Space). - М. : Флинта ; Наука, 2009. - Ч. 2. Педагогика. Лингводидактика. - С. 73-77.

Батищев Г. С. Особенности культуры глубинного общения // Вопросы философии. - 1995. - № 3.

Изард К. Эмоции человека. - М. : Директ-Медиа, 2008.

Вилюнас В. К. Психология эмоциональных явлений. - М. : Изд-во МГУ, 1976.

Ильин Е. П. Психофизиология состояний человека. - СПб. : Питер, 2005.

Published

15.12.2011

How to Cite

Zhukova А. В., & Osmina Е. В. (2011). Building Multilingual Chart of Emotional States and Its Reflexive Effects. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (4), 184–186. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2645

Issue

Section

Articles