Residual knowledge: Conceptual Approach

Authors

  • Y. G. Kislyakova Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

diagnostics of knowledge, quality of education, residual knowledge, classifier of knowledge, training descriptors

Abstract

Topics are discussed on identification and diagnostics of the so-called residual knowledge of students. This knowledge must be retained after the end of the training course.

Author Biography

Y. G. Kislyakova, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

PhD in Education

References

Кислякова Ю. Г. Технология «остаточных знаний» студентов (по специальности 290300 «ПГС») // Педагогическая диагностика. – 2006. – № 5. – С. 92–100.

Кислякова Ю. Г. Квалиметрическая оценка остаточных знаний студентов вуза // Квалиметрия человека и образования: методология и практика : Тезисы докладов 8-го симпозиума. – Ч. 1. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов. – 1999. – С. 38–41.

Published

15.12.2013

How to Cite

Kislyakova Ю. Г. (2013). Residual knowledge: Conceptual Approach. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (4), 173–176. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2758

Issue

Section

Articles