Modern Education: Humanitarian Paradigm

Authors

  • I. V. Volovik Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

humanistic traditions, harmonious, development, universal values, cultural and valuable paradigm, multi-cultural education

Abstract

Prospects of development of modern education have to consider continuity of humanistic traditions of world and domestic education. It is necessary to combine high technologies, variability with originality, uniqueness and the high standard of natural-science education.

Author Biography

I. V. Volovik, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

PhD in Philosophy, Associate Professor, Doctor’s degree applicant

References

Платон. Государство // Собр. соч.в 4 т. – М., 1994. – Т. 3.– С. 299.

Загвязинский В. И. Вопросы стратегиии тактики образовательной политики // Педагогика. – 2005.– № 6. – С. 10–14.

Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество.– М., 1992. – С. 47–49.

Гессен С. И. Основы педагогики (введениев прикладную философию). – М., 1995. – С. 35.

Пригожин И. Философия нестабильности // Вопросы философии. –1991. – № 6. – С. 48–52.

Степин В. С. Наукаи образованиев контексте современных цивилизационных изменений // Безопасность Евразии.– 2001. – № 3. – С. 308.

Философия образования для XXI века : сб. статей / ред.-сост. Н. Н. Пахомов, Ю. Б. Тупталов. – М., 1992. – С. 55–59.

Розин В. М. Образование как синергетическая система // Лицейскоеи гимназическое образование. – 1998. – № 2. – С. 63.

Розов Н. Х. Педагогическая компонента классического университетского образования // Вестник Моск. ун.-та. Сер. 20 «Педагогическое образование». – 2002. – № 1. – С. 14–24.

Published

15.09.2013

How to Cite

Volovik И. В. (2013). Modern Education: Humanitarian Paradigm. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 168–172. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2814

Issue

Section

Articles