Modern Education: Humanitarian Paradigm
Keywords:
humanistic traditions, harmonious, development, universal values, cultural and valuable paradigm, multi-cultural educationAbstract
Prospects of development of modern education have to consider continuity of humanistic traditions of world and domestic education. It is necessary to combine high technologies, variability with originality, uniqueness and the high standard of natural-science education.References
Платон. Государство // Собр. соч.в 4 т. – М., 1994. – Т. 3.– С. 299.
Загвязинский В. И. Вопросы стратегиии тактики образовательной политики // Педагогика. – 2005.– № 6. – С. 10–14.
Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество.– М., 1992. – С. 47–49.
Гессен С. И. Основы педагогики (введениев прикладную философию). – М., 1995. – С. 35.
Пригожин И. Философия нестабильности // Вопросы философии. –1991. – № 6. – С. 48–52.
Степин В. С. Наукаи образованиев контексте современных цивилизационных изменений // Безопасность Евразии.– 2001. – № 3. – С. 308.
Философия образования для XXI века : сб. статей / ред.-сост. Н. Н. Пахомов, Ю. Б. Тупталов. – М., 1992. – С. 55–59.
Розин В. М. Образование как синергетическая система // Лицейскоеи гимназическое образование. – 1998. – № 2. – С. 63.
Розов Н. Х. Педагогическая компонента классического университетского образования // Вестник Моск. ун.-та. Сер. 20 «Педагогическое образование». – 2002. – № 1. – С. 14–24.