Complex Diagnostics of Evaluating the Engineering-Graphic Competence of Students of “Building” Specialty

Authors

  • N. S. Bushmakina Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

engineering-graphic competence, method of group expert estimations, levels of engineering-graphic competence

Abstract

The paper presents the structure of the complex task on the subject “Engineering graphics”, intended to evaluate the engineering-graphic competence of bachelor degree students of “Building” specialty.

Author Biography

N. S. Bushmakina, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Post-graduate

References

Бушмакина Н. С. О структуре инженерно-графической компетенции студентав техническом вузе // Вестник ИжГТУ. – 2012. – № 3(55). – С. 170–171.

Шихова О. Ф. Модель проектирования многоуровневых оценочных средств для диагностики компетенций студентовв техническом вузе // Образованиеи наука. – 2012. № 2(91). – С. 23–31.

Жуйкова О. В. Инженерно-графическая подготовка студентовв условиях компетентностного подхода // Новые педагогические технологии : сб. материалов X Междунар. НПК «Спутник+». – Москва, 2013. – С. 69–75.

Бушмакина Н. С., Шихова О. Ф. Олимпиада по инженерной графике как средство формирования творческих профессиональных компетенций студентов технического вуза // Образованиеи наука. – 2013. № 2. – С. 60–72.

Черепанов В. С. Основы педагогической экспертизы : учеб. пособие. – Ижевск : Изд-во ИжГТУ, 2006. – 124 с.

Шихова О. Ф., Шестакова Н. В., Шаляпина М. С. Квалиметрический подходк проектированию компетентностной модели бакалавра технологического образования // Образованиеи наука. – 2009. – № 1(58). – С. 45–51.

Шестакова Н. В., Шихова О. Ф. К вопросуо диагностике уровня сформированности профессиональных компетенций бакалавра технологического образования // Образованиеи наука. – 2010. – № 9(77). – С. 41–48.

Published

15.09.2013

How to Cite

Bushmakina Н. С. (2013). Complex Diagnostics of Evaluating the Engineering-Graphic Competence of Students of “Building” Specialty. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 172–173. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2815

Issue

Section

Articles