Business Game as One of Active Methods of Studying Foreign Languages Within Communicative-Competence Approach

Authors

  • E. V. Volmenskikh Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

business game, communicative competence, business communications

Abstract

The aim of this article is the analysis of business game within the use of communicative-competence approach in studying foreign languages at non-linguistic universities.

Author Biography

E. V. Volmenskikh, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

References

Примерная программа для преподавателей по дисциплине «Иностранный язык» для неязыковых вузови факультетов блока гуманитарно-соционально-экономических дисциплин (федеральный компонент ГОС ВПО) / под рук.и общ. ред. С. Г. Тер-Минасовой. – М., 2011.

Архипова Е. И., Пирожкова Л. Н. Опыт внедрения современных технологий обучения иностранному языкув Ижевском государственном техническом университете // Международное сотрудничество : Интеграция образовательных пространств : материалы II Междунар. научн.-практ. конф. – Ижевск, 2011. – С. 16–19.

Березина М. Д. К вопросуо реализации коммуникативного подходав обучении иностранному языку студентов технических специальностей // Материалы междунар. научн.-практ. конф. ГОУ ВПО «УдГУ». – Ижевск, 2009. – С. 83–88.

Вербицкий А. А. Активное обучениев высшей школе: контекстный подход. – М. : Высш. шк., 1991. – 207 с.

Руководство по коммуникативному подходу // TEMPUS PROJECT JEP-26093-2005. – Екатеринбург, 2009.

Published

15.09.2013

How to Cite

Volmenskikh Е. В. (2013). Business Game as One of Active Methods of Studying Foreign Languages Within Communicative-Competence Approach. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 183–184. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2820

Issue

Section

Articles