Competency-Based English Teaching for Students in Non-linguistic Universities

Authors

  • Y. V. Krasavina Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

professional English competency, self-study, e-learning system

Abstract

The article reports results of survey on M.T. Kalashnikov ISTU students’ satisfaction with their English skills. It proves the need for developing a model of effective students’ self-learning mode in order to improve their English skills in professional communication. It also describes the structure of ICT learning system enhancing students’ professional readiness.

Author Biography

Y. V. Krasavina, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

References

Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 051000 «Профессиональное обучение (по отраслям)» : [утв. приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 22 декабря 2009 г. № 781] : офиц. текст по состоянию на 1 декабря 2013 г. - Министерство образования и науки Российской Федерации, 2009. - 18 с.

Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : учеб. пособие для студентов пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров ; под ред. Е. С. Полат. - М. : Академия, 2002. - 272 с.

Совкин В. С., Белова О. В. Качество педагогического образования глазами студента // Педагогика. - 2010. - № 5. - С. 10-17.

Шихова О. Ф., Шихов Ю. А. Квалиметрический подход к диагностике компетенций выпускников высшей школы // Образование и наука. - 2013. - № 4. - С. 40-57.

Published

15.09.2014

How to Cite

Krasavina Ю. В. (2014). Competency-Based English Teaching for Students in Non-linguistic Universities. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (3), 186–188. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/3001

Issue

Section

Articles