Classification of Self-Directed Student Learning

Authors

  • O. V. Zhuykova

DOI:

https://doi.org/10.22213/2413-1172-2016-3-81-83

Keywords:

individualized education, individual learning path, self-study of Engineering Drawing and Design at a technical university, competency in Engineering Drawing and Design

Abstract

The aim of the article is to present the results of managing the competence oriented self-directed student learning while studying graphical subjects at Kalashnikov Izhevsk State Technical University. In the article possible individual educational paths of students' individual engineer graphics training in a technical university are considered: the profession oriented path, the informative-presentation path and the research path. Their unified structure is shown and characterized, which includes basic, variative, correctional and organizational parts. It is determined that the revitalization of student self-directed learning due to its individualization permits to increase the level of student engineering-graphical competence development.

References

Зимняя И. А. Педагогическая психология. - М. : Логос, 2001, - 384 с.

Загвязинский В. И. Теория обучения: современная интерпритация. - М., 2001. - 155 с.

Острожков П. А. Технология организации самостоятельной работы студентов технических вузов в процессе графической подготовки : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 / Острожков Павел Алексеевич. - Тамбов, 2009. - 24 с.

Жуйкова О. В., Шихова О. Ф. Индивидуальные образовательные траектории самостоятельной инженерно-графической подготовки студентов в техническом вузе // Образование и наука. - 2013. - № 9(108). - С. 56-71.

Жуйкова О. В. Модель организации самостоятельной инженерно-графической подготовки студентов бакалавриата // Вестник ИжГТУ. - 2013. - № 2(58). - С. 170-173.

Жуйкова О. В., Шихова О. Ф. Технология организации самостоятельной инженерно-графической подготовки студентов бакалавриата в техническом вузе // Казанская наука. - 2014. - С. 194-197.

Жуйкова О. В., Шихова О. Ф., Шихов Ю. А. Профессионально ориентированная траектории инженерно-графической подготовки // Образование и наука. - 2015. - № 3(122). - С. 46-61.

Зимняя И. А. Указ. соч.

Published

10.10.2016

How to Cite

Zhuykova О. В. (2016). Classification of Self-Directed Student Learning. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, 19(3), 81–83. https://doi.org/10.22213/2413-1172-2016-3-81-83

Issue

Section

Educational sciences (only archive)