Promotion and Human Resources of Innovations in Defense Industrial Complex
DOI:
https://doi.org/10.22213/2413-1172-2017-3-96-97Keywords:
innovation, commercialization of innovations, military industrial complex, innovative potential, innovative activityAbstract
This paper is devoted to the main problems of creating and promoting innovations at enterprises of the defense industry in the Russian Federation. In the paper such concepts as "commercialization of innovations" and "innovative activity" in relation to enterprises of the military industrial complex are considered. Also, the stages of the innovation process at enterprises of the military industrial complex are described with their further breakdown into stages, forms of commercialization of innovations and types of innovative products. The urgency of the work lies in the fact that at the present stage of development the creation and commercialization of innovations is one of the priority areas for defense enterprises, since these processes will help create an additional source of income and reduce the dependence on the state defense order.References
Жданова И. Ф., Вартумян Э. Л. Англо-русский экономический словарь. - 4-еизд., стер. - М. : Рус. яз., 2001. - 880 с.
Мухопад В. И. Коммерциализация интеллектуальной собственности. - М. : Магистр, 2010. - 511 с.
Ипполитова А. А. О коммерциализации ОИС в региональной инновационной системе Саратовской области // Инновационная деятельность. - 2012. - № 2(20). - С. 80-88.
Мухопад В. И. Сущность, средства и проблемы коммерциализации интеллектуальной собственности в российской экономике // Материалы секционного заседания Третьего Всерос. форума «Интеллектуальная собственность - XXI век» (20-23 апреля 2010 г.) / под ред. Е. В. Королевой. - М. : Рос. гос. ин-т интеллект. собственности (РГИИС), 2010. - 96 с.
Управление организацией : монография / Р. А. Галиахметов, Р. В. Голев, Ю. В. Федоров, М. И. Файзулин. - Ижевск : Изд-во ИжГТУ имени М. Т. Калашникова, 2014. - 144 с.