Estimation of Worker Innovative-Educational Potential

Authors

  • О. M. Perminova Kalashnikov Izhevsk State Technical University
  • О. Y. Abasheva Izhevsk State Agricultural Academy

Keywords:

educational process, innovative-educational potential of worker, professional expertise

Abstract

Approaches to educational process simulation are considered. Method of estimating the level of innovative-educational potential development of a worker is proposed. The method allows to control the choice of optimal trajectory of professional expertise forming within different time intervals.

Author Biographies

О. M. Perminova, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

; Kalashnikov Izhevsk State Technical University

О. Y. Abasheva, Izhevsk State Agricultural Academy

; Izhevsk State Agricultural Academy

References

Формирование общества, основанного на знаниях. Новые задачи высшей школы : пер. с англ. - М. : Весь Мир, 2005.

Полонский В. М. Инновации в образовании (Методологический анализ) // Инновации в образовании. - 2006. - № 1. - С. 4-12.

Смирнов С. Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности : учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. - М. : Изд. центр «Академия», 2001.

Капица С. П., Курдюмов С. П., Малинецкий С. Г. Синергетика и процессы будущего. - М. : Эдиториал УРСС, 2001. - 288 с.

Published

15.06.2012

How to Cite

Perminova О. М., & Abasheva О. Ю. (2012). Estimation of Worker Innovative-Educational Potential. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (2), 62–64. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2136

Issue

Section

Articles