Motivational Environment as the Tool of Corporate Culture Activation at the Industrial Enterprise

Authors

  • V. V. Kapitonova Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Keywords:

motivational environment, factor, corporate culture, stimulus, labor productivity

Abstract

Motivational environment as the factor of strengthening the role of corporate culture at the industrial enterprise is considered. The problem in revealing the motives and stimulus of workers as the factor of labor productivity improvement is defined.

Author Biography

V. V. Kapitonova, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

; Kalashnikov Izhevsk State Technical University

References

Мотивация труда как фактор повышения эффективности производственно-хозяйственной деятельности предприятия / С. А. Агапцов [и др.]. - М. : Высш. шк., 2002.

Алтушина И. Р. Мотивы и мотивация социального поведения. - М. : МПСИ, 2006. - 144 с.

Мотивация персонала / Ю. Г. Одегов [и др.]. - М. : Альфа-Пресс, 2010.

Волкова В. Н., Денисов А. А. Теория систем. - М. : Высш. шк., 2007. - 511 с.

Современные тенденции мотивирования и стимулирования, или Как добиться справедливости? / Ю. Г. Одегов [и др.] // Нормирование и оплата труда в промышленности. - 2010. - № 1. - С. 23-30.

Published

15.06.2012

How to Cite

Kapitonova В. В. (2012). Motivational Environment as the Tool of Corporate Culture Activation at the Industrial Enterprise. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (2), 95–96. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2146

Issue

Section

Articles