Motivational Environment as the Tool of Corporate Culture Activation at the Industrial Enterprise
Keywords:
motivational environment, factor, corporate culture, stimulus, labor productivityAbstract
Motivational environment as the factor of strengthening the role of corporate culture at the industrial enterprise is considered. The problem in revealing the motives and stimulus of workers as the factor of labor productivity improvement is defined.References
Мотивация труда как фактор повышения эффективности производственно-хозяйственной деятельности предприятия / С. А. Агапцов [и др.]. - М. : Высш. шк., 2002.
Алтушина И. Р. Мотивы и мотивация социального поведения. - М. : МПСИ, 2006. - 144 с.
Мотивация персонала / Ю. Г. Одегов [и др.]. - М. : Альфа-Пресс, 2010.
Волкова В. Н., Денисов А. А. Теория систем. - М. : Высш. шк., 2007. - 511 с.
Современные тенденции мотивирования и стимулирования, или Как добиться справедливости? / Ю. Г. Одегов [и др.] // Нормирование и оплата труда в промышленности. - 2010. - № 1. - С. 23-30.
Downloads
Published
15.06.2012
How to Cite
Kapitonova В. В. (2012). Motivational Environment as the Tool of Corporate Culture Activation at the Industrial Enterprise. Vestnik IzhGTU Imeni M.T. Kalashnikova, (2), 95–96. Retrieved from https://izdat.istu.ru/index.php/vestnik/article/view/2146
Issue
Section
Articles