IMPLEMENTATION OF THE PROJECT “SCHOOL OF A YOUNG WORKER” AT THE ENTERPRISES OF THE MILITARY-INDUSTRIAL COMPLEX
DOI:
https://doi.org/10.22213/2618-9763-2022-2-13-20Keywords:
digitalization, young workers, digital platform, training, military-industrial enterprisesAbstract
Digitalization in education is one of the most relevant topics, since digital technologies affect all spheres of human life. Digitalization of learning is the process of transition to an electronic learning system. The essence of digital transformation is to effectively and flexibly apply the latest technologies to move towards a personalized and results-oriented educational process. Digitalization of training at the enterprises of the military-industrial complex is the concept of a new digital space, a unified training system for young workers. The main advantage is to increase the productivity of the enterprise by reducing the time for full-time training, as well as the formation of an integrated system for the training and development of young workers with unique knowledge and ready to perform complex production tasks. The article presents the process of implementing the “School of a Young Worker” project aimed at training young employees of defense industry enterprises in a single digital field. The “School of a Young Worker” project will solve the following tasks: increasing the level of competencies of employees, assessing their business and personal qualities, increasing the level of motivation and, as a result, educating young specialists as effective leaders capable of solving complex technical issues at high-tech production enterprises.References
Юдина Т. Н. Цифровизация как тенденция современного развития экономики российской Федерации: Pro y contra // Проблемы экономики. 2017. № 3. С. 139-143. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/tsifrovizatsiya-kak-tendentsiya-sovremennogo-razvitiya-ekonomiki-rossiyskoy-federatsii-pro-y-contra (дата обращения: 24.05.2022). DOI: 10.23394/2079-1690-2017-1-3-139-143
Стариченко Б. Е. Цифровизация образования: иллюзии и ожидания // Педагогическое образование в России. 2020. № 3. С. 49-58. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/tsifrovizatsiya-obrazovaniya-illyuzii-iozhidaniya (дата обращения: 24.05.2022). DOI: 26170/p020-03-05
Лотов А. И., Прокудин В. Н. Значимость целевого обучения при подготовке кадров оборонно-промышленного комплекса // Экономика высокотехнологичных производств. 2021. Т. 2. № 2. С. 81-92. DOI: 10.18334/evp.2.2.111225
Стратегии, инструменты и технологии цифровизации экономики / Д. В. Ковалев, Н. А. Косолапова, Е. А. Лихацкая [и др.] : монография. Таганрог : Издательство Южного федерального университета, 2020. 224 c. URL: https://www.iprbookshop.ru/100202.html (дата обращения: 24.05.2022). ISBN 978-5-9275-3345-9.
Белимов В. Н., Караваев А. А. Интервью с первым заместителем директора муниципального унитарного предприятия «Водоканал» // Муниципалитет: экономика и управление. 2020. № 4 (33). С. 5-10.
Глик Д. И. Эффективная работа с персоналом: практическое пособие. 2-е изд. Саратов : Ай Пи Эр Медиа, 2019. 144 c. ISBN 978-5-4486-0472-0.
Абонеева Е. В. Институционально-факторные особенности и тенденции развития экономики в условиях цифровизации : монография. Ставрополь : АГРУС, 2019. 135 c.
Самофалова А. С. Оценка персонала как основа принятия экономических и управленческих решений // Вопросы науки и образования. 2018. № 7 (19). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/otsenka-personala-kak-osnova-prinyatiya-ekonomicheskih-i-upravlencheskih-resheniy (дата обращения: 24.05.2022).
Романадзе Е. Л., Семина А. П. Обзор методов оценки персонала в современных организациях // Московский экономический журнал. 2019. № 1. С. 1-9.
Бюджетирование и программно-целевое проектирование развития экономических систем: теория и практика : монография / В. Г. Севка, С. В. Захаров, В. Н. Гончаров [и др.]. Новочеркасск : Лик, 2019. 203 c.
Иванченко Л. С. Инновационные методы обучения персонала // Телескоп. 2021. № 1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/innovatsionnye-metody-obucheniya-personala (дата обращения: 18.04.2022). DOI: 10.51692/1994-3776_2021_1_160
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Ю А Гупало
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.